رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب مطرح کرد:

مردم از خرید گوشت کشتار غیرمجاز خودداری نمایند/برگزاری ۵ کلاس آموزشی مقابله با تب کریمه کنگو در اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 297280
|
14:36 - 1396/03/10
نسخه چاپی
مردم از خرید گوشت کشتار غیرمجاز خودداری نمایند/برگزاری ۵ کلاس آموزشی مقابله با تب کریمه کنگو در اسلام‌آبادغرب
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب با هشدار خودداری مردم از خرید گوشت کشتار غیرمجاز، گفت: ۵ کلاس آموزشی- ترویجی مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان برگزار شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  دکتر صفدر منوچهری تبار صبح امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد:  تب کریمه کنگو  یک بیماری مشترک بین انسان و حیوانات است که این بیماری از راه تماس مستقیم با دام آلوده و یا خون و مایعات بدن دام آلوده و همچنین از طریق گزش کنه به انسان منتقل می شود.

 

وی افزود: افرادی که به‌ صورت مداوم با دام و حیوانات سروکار دارند از جمله دامداران، قصاب ها، کارکنان کشتارگاه ها و... از بیشترین ریسک دریافت این ویروس برخوردارند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب، رعایت نکات بهداشتی اولیه، عدم تماس مستقیم با حیوان و خودداری از مصرف کشتار غیرمجاز را از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری برشمرد.

 

وی افزود: در این راستا ۵ کلاس آموزشی- ترویجی مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شده و ۱۵۰ نفر در این کلاس های آموزشی، راهکارهای پیشگیری، کنترل و مقابله با این بیماری را فراگرفتند.

 

دکتر منوچهری، همچنین از شهروندان خواست که از خرید گوشت کشتار غیرمجاز در معابر اکیدا خودداری کرده و حتما گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

 

وی تصریح کرد: هرچند شیوع این بیماری سریع و جزو بیماری‌های کشنده به‌حساب می‌آید، اما تشخیص زودهنگام تب کریمه‌ کنگو در انسان قابل درمان است.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خاطرنشان کرد: شماره های تماس ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به عنوان پل ارتباطی شهروندان با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه است که آماده دریافت گزارشات،   انتقادات و پیشنهادات مردمی است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد