دبیر شورای زکات شهرستان مطرح کرد

جمع آوری بالغ بر 8 میلیارد ریال زکات از مودیان شهرستان اسلام آبادغرب در سال گذشته

کد خبر: 297281
|
16:17 - 1396/03/10
نسخه چاپی
جمع آوری بالغ بر 8 میلیارد ریال زکات از مودیان شهرستان اسلام آبادغرب در سال گذشته
اسلام آبادخبر: دبیر شورای زکات شهرستان گفت: درسال ۹۵ حدود هشت میلیارد ریال زکات از مودیان اسلام آبادی به صورت نقد و یا به صورت اقلام کشاورزی جمع آوری شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، جلسه شورای زکات شهرستان اسلام آبادغرب با حضور امام جمعه شهرستان و اعضای این شورا  برگزار شد.

 

در این جلسه که دردفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد، اعضای شورای زکات شهرستان به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

 

مدیر کمیته امداد و دبیر شورای زکات شهرستان اسلام آبادغرب در این جلسه، با بیان اینکه درسال ۹۵ حدود هشت میلیارد ریال زکات از مودیان اسلام آبادی جمع آوری شده، گفت: این میزان زکات به صورت نقد و یا به صورت اقلام کشاورزی پرداخت شده است.

 

حجازی تاکید کرد: ۱۲۰ عامل در شهرستان اسلام آباد غرب  برای جمع آوری زکات با کمیته امداد تعامل و همکاری دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه زکات جمع آوری شده به منظور رفع فقر و یا احداث و مرمت پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شده، اظهار کرد: ۵۴ میلیون ریال از زکات جمع آوری شده درسال ۹۵ برای رفع فقر و دو میلیارد ریال از این زکات برای احداث و تعمیرپروژه های عمرانی همچون مساجد، غسالخانه، حسینیه و.. هزینه شده است.

 

 مدیر کمیته امداد شهرستان اسلام آبادغرب به تبلیغات محیطی زکات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این تبلیغات به منظور افزایش زکات پرداختی از سوی مودیان خیر انجام می شود.

 

به گفته حجازی تعامل و گفتگوی چهره به چهره با کشاورزان، برگزاری نشست و همایش های زکات، نصب تابلو و بیلبرد، توزیع کیسه های جمع آوری مزین شده به احادیث زکات از اصلی ترین اقداماتی است که این نهاد به منظور تبلیغ و فرهنگ سازی این واجب الهی انجام می دهد.

 

سیدمهدی حجازی با یادآوری اینکه کمیته امداد تنها متولی جمع آوری زکات است، اظهار امیدواری کرد: امسال با توجه به پیشرو بودن فصل برداشت محصولات کشاورزی، زکات بیشتری نسبت به سال گذشته ازمودیان خیر  اسلام آبادی جمع آوری شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد