مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

بیماری تب کریمه کنگو در اسلام آبادغرب مشاهده نشده/مصرف کباب ترجیحا" توصیه نمی شود

کد خبر: 297309
|
15:38 - 1396/03/15
نسخه چاپی
بیماری تب کریمه کنگو در  اسلام آبادغرب مشاهده نشده/مصرف کباب ترجیحا" توصیه نمی شود
اسلام آبادخبر: مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اسلام آبادغرب گفت: مصرف جگر و گوشت نیم پز، خام و تهیه کباب ترجیحا" توصیه نمی شود و بهتر است حتما" گوشت پخته بصورت آبگوشت با خورشت مصرف شود.


محمدرضا نادری مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار داشت: عامل بیماری CCHF(تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو) یک نوع ویروس است که از طرق کنه منتقل می شود.

 

 

وی افزود: این بیماری بعضی مواقع از طریق استنشاق نیز منتقل می شود لذا باید خیلی مراقبت نمود، له کردگی، گزش کنه یا استفاده گوشت آلوده شود و حتی  تماس سلاخان و قصابان باعث انتقال بیماری خواهد شد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: بهترین راه پیشگیری تهیه گوشت از مکان هایی باشد که ذبح دام در آن مکان ها مجاز و تحت نظر دامپزشکی باشد.

 

وی بیان داشت: گوشت خریداری شده به مدت 48 ساعت در دمای 0تا 4 درجه در یخچال نگهداری شود و پس از خارج کردن از یخچال با دستکش گوشت قطعه قطعه شود و کاملا پخته شود.

 

دکتر نادری هشدار داد: در این ایام شیوع بیماری، مصرف جگر و گوشت نیم پز، خام و تهیه کباب ترجیحا" توصیه نمی شود و بهتر است حتما" گوشت پخته  بصورت آبگوشت با خورشت مصرف شود که آب حتما" به دمای جوش 100 درجه می رسد چون این ویروس در دمای 56 درجه  در عرض نیم ساعت از بین خواهد رفت.

 

وی افزود: این یک هشدار بهداشتی است که پیشگیری مقدم بر درمان است و اگر مردم این پیش سرد به علاوه آب پز گوشت رعایت شود هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ این بیماری در شهرستان مشاهده نشده، گفت: درمان بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان موجود است، و اگر فردی سه علامت این بیماری؛ تب، درد عضلانی و خونریزی از پوست، بینی و مخاط یا چشم  مشاهده نمود سریعا" به مراکز درمانی مراجعه کند.

 

وی توصیه نمود: برای از بین رفتن کنه حتما" با همکاری و هماهنگی اداره دامپزشکی مراکز نگهداری دام سم پاشی شود، چون کنه  بعنوان عامل انتقال این بیماری از جانورانی نظیر جوجه تیغی و موش می باشد که اگر کنه آلوده انسان یا دام را بگزد آلودگی ایجاد خواهد نمود.

 

دکتر نادری یادآور شد: قصابان و سلاخان در هنگام ذبح دام از گذاشتن چاقو در دهان خود داری نمایند چون بیماری از طریق مخاط دهان منتقل خواهد شد و هنگام دیدن کنه از له کردن آن خودداری نمایید چون ترکاندن آن باعث می شود ویروس از طریق منافذ پوست جذب بدن شود و فرد را مبتلا کند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد