مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب خبر داد:

پیش بینی برداشت ۱۰۰هزار تن گندم در شهرستان اسلام آباد غرب

کد خبر: 297324
|
15:15 - 1396/03/17
نسخه چاپی
پیش بینی برداشت ۱۰۰هزار تن گندم در شهرستان اسلام آباد غرب
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب از پیش بینی برداشت ۱۰۰هزار تن گندم در شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.

جهانشا نظری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، ضمن ارزیابی مطلبوب مبارزه با علفهای هرز و سن مادر اظهار داشت: در سال زراعی امسال در سطح 38 هزار هکتار مبارزه با سن مادر و 36 هزار هکتار مبارزه با علف هرز صورت گرفته است.

 

وی افزود: علاوه بر مبارزه با پوره سن،  در روستا ها به دهیاران ،شوراها و مردم  اطلاع رسانی لازم صورت گرفت که با این آفت نیز مبارزه نمایند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ از100 هزار هکتار زمین زراعی شهرستان 90 هزار هکتار آن مربوط به دیم و 10 هزار هکتار آن آبی است، گفت:  پیش بینی می شود؛ در سال زراعی جاری 100 هزار تن گندم، 200هزار تن چغندر قند و 23هزار تن جو برداشت شود.

 

وی همچنین بیان داشت: پیش بینی برداشت سایر محصولات؛ برای کلزا 900تن، آفتابگردان 222 تن،  حبوبات16هزار تن  که شامل عدس ونخود می باشد.

 

مهندس نظری  با اشاره به گران شدن بذر نخود پاییزه و هزینه های کاشت و برداشت مکانیزه آن گفت: نخود پاییزه دارای شرایط خاصی در شهرستان  است که اگر مشکل گرانی بذر آن وجود نداشت حتما" با افزایش چند برابری سطح زیر کشت آن مواجه می شدیم.

 

وی افزود: در بهار امسال 19 هزارهکتار کشت نخود بهاره و 812هزار هکتار نخود پاییزه کشت شده است که در فصل برداشت نخود پاییزه مشکلی برای کمباین نداریم و کمباین های معمولی با انجام  تنظیماتی می توانند نخود پاییزه را برداشت کنند.

 

 مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: زعفران برای اولین بار در سطح  5 هکتار شده  که رقم کشت این  محصول در سال گذشته 2 هکتار بوده است.

 

وی افزود:  به سمتی پیش می رویم که سطح زیر کشت  چغندرو  ذرت کاهش یابد و کشت محصولاتی نظیر کلزا با مصرف آبی کم جایگزین شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد