در بازدید از مزرعه نمونه کلزای شهرستان مطرح شد:

توصیه به کشاورزان اسلام آبادغرب جهت کشت محصولات با نیاز آبی کم/پیش بینی برداشت 250تن کلزا در بخش حمیل

کد خبر: 297523
|
13:45 - 1396/04/08
نسخه چاپی
توصیه به کشاورزان اسلام آبادغرب جهت کشت محصولات با نیاز آبی کم/پیش بینی برداشت 250تن کلزا در بخش حمیل
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آبادغرب در بازدید از مزرعه نمونه کلزا در بخش حمیل به کشاورزان توصیه نمود: کشاورزان اسلام آبادغرب محصولات جایگزین نظیر کلزا با نیاز آبی کم کشت نمایند.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در معیت معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ، بخشدار حمیل و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  از برداشت مزرعه نمونه کلزا (میرزا احمدیان) واقع روستای گراوند از توابع بخش حمیل شهرستان اسلام آبادغرب بازدید بعمل آورد.

 


ابراهیم پیرویسی بخشدار حمیل در حاشیه این بازدید گفت: سطح زیر کشت کلزا در بخش حمیل در سال زراعی جاری ۸۰ هکتار می باشد که پیش بینی می گردد ۲۵۰ تن از این مزارع برداشت شود.

 


در این بازدید افشین کریمی فرماندار شهرستان، به کشاورزان منطقه  توصیه نمود: از کشت های جایگزین مانند کلزا که آب کمتری نیاز دارند استفاده نمایند که در مقابل هم قیمت خوب و هم خرید تضمینی توسط دولت دارند.

 

 

کریمی از مدیر و کارشناسان مرکز جهادکشاورزی بخش حمیل و شهرستان اسلام آبادغرب تقدیر نمود.

 

 

جهانشاه نظری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب پیش از این در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد:پیش بینی می شود؛ در سال زراعی جاری 900تن کلزا و 222 تن آفتابگردان در شهرستان اسلام آبادغرب برداشت شود.

 

وی افزود:  به سمتی پیش می رویم که سطح زیر کشت  چغندرو  ذرت کاهش یابد و کشت محصولاتی نظیر کلزا با مصرف آبی کم جایگزین شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد