همرزم اولین شهدای غرب کشور:

با از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان سپاه و جهادسازندگی اسلام آبادغرب و دالاهو ضد انقلاب در نوار مرزی شکست داده شد

کد خبر: 297570
|
15:06 - 1396/04/11
نسخه چاپی
با از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان سپاه و جهادسازندگی اسلام آبادغرب و دالاهو  ضد انقلاب در نوار مرزی شکست داده شد
اسلام آبادخبر: حاج رسول رضایی همرزم اولین شهدای غرب کشور گفت: با از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان سپاه و جهاد در 10 تیر59 تعدادی از مهاجمین مسلح به هلاکت رسیدند و در نوار مرزی ضد انقلاب را شکست دادند و تعدادی از آنها به کشور عراق گریختند.

به گزارشاسلام آباد خبر، "قورچی باشی" به منطقه ای در دهستان بیونیج از توابع شهرستان دالاهو اطلاق می شود که 19 تن از جان برکفان سپاه و جهادسازندگی اسلام آبادغرب و دالاهو در 10 تیر سال 59 مظلومانه در این منطقه توسط ایادی استکبار و افراد ضدانقلاب و جدایی طلب به شهادت رسیدند، شنیده شده تعدادی از این شهدا همچون ارباب شان حضرت اباعبدالله الحسین توسط شمرهای زمانه سر از تن مبارکشان جدا شده بود.

 

حاج رسول رضایی همرزم اولین شهدای غرب کشور که در آن عملیات نیز از ناحیه پا مجروح شده، خاطراتی از آن دوران را بیان می کند؛

 

 

حاج رسول رضایی در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، با تاکید بر این فرمایش مقام معظم رهبری که؛ فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست،  اظهار کرد:   19 شهید 10 تیر 59 از شهدای سپاه و جهاد سازندگی اسلام آبادغرب  و کرند، در واقع جزو اولین شهدای سپاه و جهاد در غرب کشور هستند که مظلومانه به شهادت رسیدند.

 

 

وی افزود: در منطقه قوچی باشی دالاهو تعدادی از مهاجمین مسلح و معارضین و گروهک های سرخورده ضد انقلاب که در آن منطقه جمع شده بودند با ایجاد دزدی، راهزنی و سرقت مسلحانه موجب نا امنی منطقه و آزار و اذیت مردم شده بودند.

 

 

این رزمنده دفاع مقدس گفت: سپاه کرند غرب آن زمان زیر نظر سپاه اسلام آبادغرب بود سپاه اسلام آبادغرب و سپاه کرند غرب که با هماهنگی مسئولین سپاه استان و سلسله مراتب تصمیم گرفته شد که  نسبت به سرکوبی  این گروهک ها، مهاجمین مسلح و ضد انقلاب اقدام گردد.

 

 

وی افزود: مهاجمین مسلح ضد انقلاب با پشتیبانی سرویس های امنیتی اطلاعاتی عراق در نوار مرزی منطقه کرند و ارتفاعات دالاهو اقدام به شرارت های همیشگی می کردند و رزمندگان و جهادگران اعزامی سپاه اسلام ابادغرب و کرند در منطقه قوچی باشی با این گروهک درگیر شدند و با از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان سپاه و جهاد در 10 تیر59  تعدادی از مهاجمین مسلح به هلاکت رسیدند و در نوار مرزی ضد انقلاب را شکست دادند و تعدادی از آنها به کشور عراق گریختند.

 

 

حاج رسول رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات کم سپاه و جهاد سازندگی و به صعب العبور بودن کوه های دالاهو، در این عملیات در دهم تیر 59 شهدای عزیزی تقدیم به انقلاب گردید و اولین شهدای  منطقه غرب همین  19 نفر از سپاه و بسیج سازندگی بودند.

 

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس بین داشت: شهید علی بیات فرمانده اسلام ابادغرب و  شهید جمال کاوه اهل اصفهان فرمانده سپاه دالاهو در این عملیات شهید شدند.

 

 

گفتنی ست؛ حاج رسول رضایی از مبارزین دوران انقلاب در شهرستان اسلام آبادغرب می باشد که علاوه بر حضور فعال در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی، بعد از انقلاب عضو کمیته انقلاب اسلامی بوده، وی که در طول دفاع مقدس نیز به درجه جانبازی نائل گردیده، با آغاز جنگ به خدمت سپاه پاسدارن در آمده که پس از 30 سال خدمت با سمت جانشین سپاه شهرستان به مقام بازنشستگی فائق آمده است.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد