زارع خبر داد/

ارجاع سوال از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی مجلس

کد خبر: 297669
|
08:47 - 1396/04/17
نسخه چاپی
ارجاع سوال از رئیس‌جمهور به کمیسیون اقتصادی مجلس
اسلام آبادخبر: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از ارجاع طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری به این کمیسیون خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست جمعی از نمایندگان برای سئوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری، اظهار داشت: طرح سوال از رئیس‌جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری با 132 امضاء  به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شد.

وی افزود: طبق آئین‌نامه رئیس‌جمهور یک هفته فرصت دارد تا نمایندگان رسمی خود را به کمیسیون اقتصادی مجلس معرفی کند تا پاسخگوی خواسته نمایندگان سئوال‌کننده باشند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر نمایندگان دولت نتوانند خواسته‌های نمایندگان سئوال‌کننده را تامین کنند، طبق آئین‌نامه روند بررسی سوال از رئیس‌جمهور چگونه است؟ گفت:در صورت عدم تأمین خواسته‌های نمایندگان سوال‌کننده، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور یک ماه فرصت دارد شخصاً با تصمیم هیئت‌رئیسه در صحن مجلس حضور یابد و پاسخگوی سئوال نمایندگان باشد.

به گزارش تسنیم، روز سه‌شنبه (13 تیر) نشست مشترک محمد‌علی وکیلی و غلامرضا کاتب عضو هیئت‌رئیسه مجلس و محمد نهاوندیان و نماینده رسمی رئیس‌جمهور، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی به منظور برسی وضعیت موسسات مالی و اعتباری و همچنین وضعیت سپرده‌گذاران در این موسسات برگزار شد. در این جلسه مقرر شد ابتدا مشکلات سپرده‌گذاران فرشتگان و کاسپین حل شود و سپس به مشکلات سایر مؤسسات اعتباری رسیدگی شود.

به گزارش تسنیم، طبق آئین‌نامه داخلی مجلس برای سوال از رئیس جمهور امضا 73 نماینده لازم است؛ اکنون این طرح سوال رئیس‌جمهور در مورد موسسات مالی و اعتباری 132 امضا دارد.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها