لاریجانی در ارومیه:

دولت برای اصلاحات عمیق در حوزه اقتصاد کاردان و شجاع باشد /با لایحه تفکیک وزارت مسکن از راه و شهرسازی موافق نیستم

کد خبر: 297758
|
20:18 - 1396/04/21
نسخه چاپی
دولت برای اصلاحات عمیق در حوزه اقتصاد کاردان و شجاع باشد /با لایحه تفکیک وزارت مسکن از راه و شهرسازی موافق نیستم
اسلام آبادخبر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات کنونی کشور تفکیک وزارت مسکن از راه و شهرسازی نیست ضمن اینکه سال‌ها برای ادغام این وزارتخانه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه داناعلی لاریجانی، در بیستمین اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ارومیه سازمان نظام مهندسی را نهادی مدنی و تخصصی عنوان کرد و گفت: ابهامی از نظر مسئولین دال بر دولتی بودن سازمانهای نظام مهندسی نیست، این سازمان  نباید ساختار دولتی بگیرد.

وی افزود: مقوله اذیت های دستگاه هایی که این سازمان را دولتی می پندارند باید توسط خود اعضای هیات مدیره تعیین تکلیف شود، باید برخی موارد مربوط به سازمان متناسب با شرایط کشور و تجربیات بروزرسانی شود.

وی تاکید کرد: بالا رفتن تخصص افراد عضو در سازمان های نظام مهندسی امری است که باید مدنظر باشد تا شاهد افزایش راندمان کاری باشیم.

وی با اشاره به اینکه جایگاه نظام مهندسی باید موجب بستن دست مردم نشود، افزود: اگر خواهان مورد علاقه مردم باشیم باید به آنها اختیار داده شود یعنی مردم در مراجعه به سازمان مختار باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایجاد همگرایی صحیح میان اقشار مختلف جزو ضروریاتی است که باید مدنظر دولت جدید باشد، تصریح کرد: دولت باید از یک کاردانی و شجاعت لازم برای اصلاحات عمیق در حوزه اقتصاد بهره مند باشد.

وی تصریح کرد: چالشهای پیش رو در کشور نیازمند جراحی همراه با شجاعت هستند، وضعیت کشور در حوزه تولید و آزادی اقتصادی باید بهبود یابد.

وی تصریح کرد: گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها در کشور بدون توجه به نیازهای بازار و داشتن کادر متخصص  موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای شده است.

لاریجانی با برشمردن مهمترین مشکلات این حوزه افزود: جایگاه نظام مهندسی،  باید به گونه‌ای باشد که دست مردم بسته نشود.

وی تصریح کرد: من با لایحه تفکیک وزارت مسکن از راه و شهرسازی موافق نیستم زیرا مشکلات کنونی کشور این نیست ضمن اینکه سال‌ها برای ادغام این وزارتخانه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان نظام مهندسی به اخلاق حرفه‌ای توجه جدی داشته باشد تا مردمی که به آنجا مراجعه می‌کنند اعتماد کافی به آن داشته باشند.

وی با اشاره به اظهارات مسئولان آذربایجان غربی درباره مشکلات استان به مزاح گفت: ‌پیشنهاد می‌کنم ‌مسئولان استانی آقای آخوندی را گروگان بگیرند تا مشکلات آذربایجان غربی برطرف شود.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه بودجه‌ای برای برطرف کردن مشکلات راه آهن ارومیه و تبریز اختصاص یافته ‌تا پروژه قطار مراغه به ارومیه به زودی تکمیل شود، تصریح کرد: با همکاری دولت و نمایندگان مجلس مشکلات راه‌های ارتباطی استان آذربایجان غربی را برطرف می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهندسی شغلی بسیار خوب است چون ‌از ذهنی منضبط برخوردار‌ند، خاطرنشان کر‌د: البته مهندسان به پای فیلسوفان نمی‌رسند.

لاریجانی با‌ بیان اینکه باید ماهیت حقوق نظام مهندسی مشخص شود که دولتی است یا غیردولتی، اضافه کرد: اگرچه مطمئنم که دولتی نیست و یک نهاد دولتی و تخصصی است، اما اگر دستگاه‌هایی این سازمان را دولتی می‌پندارند در قانون خود تجدید‌نظر کنند.

وی ادامه داد: ‌حسن نظام مهندسی نیز به این است که غیردولتی باشد و بخشی ممکن است توسعه‌گرا باشند و اگر چنین موضوعی است باید ایراد شود تا پیگیری کنیم و هیچ گونه ابهامی از سوی مسئولان کشوری وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد