رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اسلام آبادغرب:

کاهش ۲۳درصدی سرقت در شهرستان اسلام آبادغرب/نیروی انتظامی شبانه روز در حال خدمت به مردم است

کد خبر: 297780
|
18:48 - 1396/04/23
نسخه چاپی
کاهش ۲۳درصدی سرقت در شهرستان اسلام آبادغرب/نیروی انتظامی شبانه روز در حال خدمت به مردم است
اسلام آبادخبر: رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اسلام آبادغرب گفت: اگرسایه امر به معروف و نهی از منکر از جامعه برداشته شود تمام خسران و زیان و آسیب ها متوجه خود ما خواهد شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام صادقی رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اسلام آبادغرب در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه امروز در اسلام آبادغرب اظهار کرد: صاحب اصلی این مملکت همین مردم باارزش هستند که در دوره های مختلف جریانات سیاسی، اعتقادی، فرهنگی و اقتصادی این مردم عزیز بودند که توانستند به راحتی بر تمامی مشکلات فائق بیایند و ادامه مسیر را برای خدمتگزاران خودشان در این مملکت باز کنند.

 

وی افزود: کشور های غربی و بیگانگان که به خیال خام خودشان در جریانات مختلف قصد داشتند به نظام اسلامی ضربه بزنند، این مردم بودند که  سایه امنیت را بر سر این مملکت گستراندند و امروز تمام مسئولین و کسانی که بعنوان خدمتگزار در این سرزمین و مرزبوم که جای جای آن قدمگاه شهداست باید قدر این لحظات و مردم شریف را بیشتر بدانند و لحظه ای از خدمتگزاری به مردم کوتاهی نکنند و این امانتی در دست مسئولین است که باید نسبت به این وظیفه واقف باشند.

 

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان گفت: در کنار سایر مسئولین و ارگانها، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص بر قراری نظم و امنیت و آسایش شبانه روز بدون وقفه در خدمت آحاد مردم است.

 

وی افزود: نیروی انتظامی، نیرویی پاک، خدمتگزار و با روحیه جهادی و شهادت طلبی است و مقام معظم رهبری می فرماید؛ کسانی که در نیروی انتظامی مشغول خدمت هستند در حقیقت کلمه همان مجاهدان فی سبیل الله هستند.

 

حجت الاسلام صادقی بیان داشت: کسانی که بدون هیچ ادعایی جان و بهار جوانی خود را صرف ایجاد امنیت و آسایش می کنند  و این افتخار را دارد که در درون خود هنوز هم باب شهادت را بر روی خود بسته نمی داند و هر از چند گاهی شاهد شهادت این عزیزان در اقصی نقاط کشور هستیم که شبانه روز تلاش می کنند امنیت و آسایش را به ارمغان بیاورند.

 

وی گفت: امروز نیروهای انتظامی  افتخار می کنند که بتوانند با چنین تلاش ها و از خودگذشتگی ها  و گرفتن خواب از چشمان خود تا افراد جامعه به راحتی به امرار معاش خود بپردازند و در معاملات و مراودات خود بر به مشکل نخورند و نیروی انتظامی در مقابل کسانی که می خواهند خدشه ای به امنیت جامعه وارد کنند کوتاه نخواهد آمد و  برخورد قاطع خواهد داشت.

 

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اسلام آبادغرب ابراز کرد: در مقابل این شرح وظایف نیروی انتظامی، مردم هم سهم بزرگی دارند و آن هم بالا بردن سطح آگاهی، بصیرت و بینش خودشان در جامعه است که اگر به مشکلی برخوردند یا موارد سوئی را دیدند با آگاهی کامل و دید باز با مشکلات برخورد نمایند و این همان امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی تصریح کرد: اگرسایه  امر به معروف و نهی از منکر از جامعه برداشته شود تمام خسران و زیان و آسیب ها متوجه خود ما خواهد شد، لذا در برخورد با نا ملایمتی های روز گار و برخی مسائل هنجار شکن نیاز هست که ما و خصوصا" بزرگان و ریش سفیدان در این راستا قدم های موثری بردارند و در راستای امر به معروف و نهی از منکر گام بردارند و اگر این فرهنگ غنی اسلامی  در جامعه نهادینه شود خیلی از معضلات اجتماعی حل خواهد شد و دیگر شاهد آمار بالای طلاق، اعتیاد و ... نخواهیم بود، پس یک طرف ایجاد نظم، آسایش و امنیت خود مردم هستند.

 

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه امروز در اسلام آبادغرب گفت: درخواست نیروی انتظامی از شما مردم شریف  شهرستان اینست که در بین افراد جامعه به صلح ، سازش و اصلاح ذات البین بپردازید ، چه بسا اثرات دنیوی و اخروی فراوان دارد.

 

وی ضمن تقدیر از فرماندهی انتظامی مقتدر، آگاه و بصیر شهرستان  که از یادگاران دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: نیروی نیروی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب همانند تمامی زحمت کشان نیروهای مسلح بر خود واجب می داند که لحظه ای از تلاش های شبانه روزی خود کوتاه نیاید و هر جایی که احساس کند کسی مخل نظم و امنیت و آسایش مردم شده در صحنه حضور پیدا خواهد کرد و با جرائم برخورد خواهد کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با بر شمردن آمار مقایسه ای نسبت به سال قبل در بحث کاهش جرایم و افزای کشفیات، عنوان کرد: در خصوص سرقت مغازه 100 درصد نسبت به سال گذشته کاهش سرقت داشته ایم، کاهش 67 درصدی در سرقت اماکن، کاهش 42 درصد سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل،  کاهش 37 درصدی سرقت محتویات داخل خودرو ، کاهش 100 درصدی جرائم جیب بری ، کاهش 55 درصدی سرقت احشام و کاهش 71 درصدی سایر سرقت ها و سرقت های خرد را داشته ایم.

 

وی گفت: در کل سرقت ها کاهش 23 درصدی وقوع جرم نسبت به مدت مشابه سال قبل و در خصوص کشفیات مواد مخدر 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نیروی انتظامی شهرستان افزایش کشفیات داشته است .

 

 

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی بیان کرد: واحد های مشاوره مسقر در کلانتری 11 خیبر و 12 مرصاد، فرصت مغتنمی هستند برای افرادی که در زندگی شان بخاطر مسائل پیش پا افتاده بر به مشکل می خورند و کارشناس مستقر در این کلانتری ها با ارجاع 300 پرونده از ابتدای سال به ایشان  با زحمات خود 280 پرونده را به صلح و سازش ختم نمودند.

 

وی افزود: مردم در روحیه دادن به این زحمتکشان نیروی انتظامی  که تمام هم و غم شان رضایت مردم است، نقش موثری دارند.

 

حجت الاسلام صادقی تاکید نمود: اگر در طول روز به مسائل و مواردی برخورد کردید که احساس می کنید با آسایش و امنیت شما بازی می کنند به سامانه شبانه روزی پلیس 110 اطلاع دهید که شبانه روز فعال بوده و آماده دریافت اخبار، اطلاعات شما مردم عزیز هستند تا پلیس در کمترین زمان ممکن در محل حضور پیدا کند.

 

وی گفت: می طلبد که مردم شریف شهرستان کما فی سابق ارتباط محکم خود را با نیروی انتظامی پیوند بزنند و  در حالات معنوی و زیارتگاه هایی که می روید برای فرزندان تان در نیروی انتظامی دعا کنید.

 

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب اظهار کرد: سایه امنیت و آسایش را خود مردم را بر سر مردم حاکم کرده اند نه کسی دیگر، و نیروی مسلح ما؛ نیروی انتظامی ، سپاه و ارتش ما بر گرفته از همین مردم هستند و بر خود وظیفه می دانند که با تمام توان از مردم و نظام دفاع نمایند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد