مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

امحاء بیش از 23 تن مواد غذایی فاسد در اسلام آبادغرب/ پلمب 28 مکان غیر بهداشتی در شهرستان

کد خبر: 297826
|
11:12 - 1396/04/25
نسخه چاپی
امحاء بیش از 23 تن مواد غذایی فاسد در اسلام آبادغرب/ پلمب 28 مکان غیر بهداشتی در شهرستان
اسلام آبادخبر: مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب از امحاء بیش از 23 تن مواد غذایی فاسد در سال گذشته و پلمب 28 مکان غیر بهداشتی در4 ماه اول سال96 در شهرستان خبر داد.

عباس بیگلری در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد: در سال گذشته 23640 کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و مشکل دار از تمام صنوف در شهرستان اسلام آبادغرب جمع آوری و امحاء شده است و مالکین متخلف به تعزیرات و دستگاه قضایی معرفی و با ایشان برخورد شده است.

 

وی افزود: بهداشت شهرستان اسلام آبادغرب به 5 مرکز شهری و 3 مرکز شهری-روستایی تقسیم شده است و با تلاش شبانه روزی 12 نیروی زحمتکش این مرکز بالغ بر 3000 مرکز تهیه و توزیع عمومی از نظر نظارت بهداشتی پوشش داده می شود.

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان بیان کرد: بازرسی های مداوم در صبح از مراکز تهیه و توزیع شهرستان صورت می گیرد و در ساعات غیر اداری بعدازظهر کشیک بهداشت محیط فعال بوده که علاوه بر نظارت به پایش کار همکاران می پردازند.

 

وی با اشاره به گوشه ای از اقدامات انجام شده بهداشت محیط شهرستان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال 33 مورد نمونه برداری از کارگاه های تهیه زولبیا و بامیه صورت گرفته که 8 مرکز بخاطر استفاده از رنگ غیرمجاز پلمب شده اند و در تیر ماه سالجاری 11 مرکز و در چهار ماهه اول امسال 28 مورد اماکن غیربهداشتی در شهرستان پلمب شده است و علاوه بر آن 37 مورد در خصوص دفع موارد بهداشتی و فضولات به مراجع قضایی معرفی شده است.

 

بیگلری خاطرنشان کرد: در بهداشت دو جنبه بهسازی و بهداشتی مدنظر است که بهسازی شامل شکل و شمایل و وضعیت ساختمان می شود که غیر قابل تغییر و ثابت است اما بهداشت امری رفتاری و لحظه ای است یعنی ممکن است شخصی تمام شرایط بهداشتی را رعایت کرده باشد اما در آن لحظه اقدامی غیر بهداشتی صورت بگیرد( مثال؛ فرو کردن انگشت فروشندگان به دماغ یا دستشویی رفتن و بدون شستن دست با مواد پاک کننده و مجدد مشغول کار شدن).

 

وی افزود: طبق نمودار شاخص های ارزیابی بهداشت محیط  در سال 94-95 شاخص کشوری 96/7 که این شاخص در شهرستان اسلام آبادغرب 100 درصد است و در موارد جزئی وجود دارد که به  بیشترین مشکلات به کمبود نیرو جهت نظارت در بخش روستایی بر می گردد اما  با تلاش همکاران  در داخل شهر هر روز بازدید، نمونه گیری و آزمایش  صورت می گیرد.

 

این کارشناس بهداشت صریح کرد: سامانه سراسری  190 در تمام ساعات شبانه روز جهت ثبت شکایات مردم عزیز فعال بوده و  شکایت بهداشتی شهروندان با پیگیری بهداشت شهرستان برحسب ضرورت از 24 تا 72 ساعت پاسخ داده می شود.

 

وی با بیان اینکه؛ در فصل گرمای تابستان استفاده مردم از استخر های شهرستان افزایش یافته، عنوان کرد: روزانه 70 تا 90 بازدید، ماهی نزدیک 2400 تا 2700 گاهی تا 3000 هزار بازدید از مراکز سطح شهر اسلام آبادغرب صورت می گیرد و خوشبختانه با تجهیز کارشناسان به دستگاه های روز دنیا، امکان تست آزمایشاتی نظیر کنترل PH  خمیر نانوایی ها و استفاده آنها از جوش شیرین، درصد حرارت روغن و آلودگی رستوران ها در همان لحظه صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به بازدید اخیر دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان به همراه کارشناسان بهداشت از برخی نانوایی ها و قنادی های اسلام آبادغرب ضمن تشکر از حمایت های همیشگی مقامات قضایی و انتظامی شهرستان گفت: در مجموع برایند این بازدید ها به نفع بهداشت شهرستان است، چون واحدهایی هستند که بعلت تخلفات بهداشتی بارها پلمب شده اند ولی بعلت عدم بازدارندگی مبلغ جریمه، مدتی پس از رفع پلمب اقدام به قانون گریزی و تخلف مجدد می نمایند که تعدادی از این واحدها با حمایت دستگاه قضائی و انتظامی برای همیشه تعطیل شدند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها