آیت الله علما:

نمازجمعه ها 8 سال دفاع مقدس را مدیریت کرد/آمریکا از اقتدار ایران عصبانی است

کد خبر: 297892
|
14:22 - 1396/04/28
نسخه چاپی
نمازجمعه ها 8 سال دفاع مقدس را مدیریت کرد/آمریکا از اقتدار ایران عصبانی است
اسلام آبادخبر: نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: این ها همه از برکات انقلاب و نماز جمعه است که نمازجمعه ها هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه اسلام آبادغرب ضمن  تسلیت شهادت رییس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع)، گفت: در تاریخ داریم که 900 نفر در مسجد النبی در مدینه می گفتند قال الصادق ،در علوم و فنون مختلف 900 نفر مباحثه علمی و اطراف دین توحید از فقه ، تفسیر علوم قرآنی، حدیث، حتی ریاضیات، نجوم، طب، کیمیا و... همه ی اینها در زمان امام صادق صحبت می شده است و بیش از 4000 هزار راوی از امام  صادق حدیث نقل می کرده است و امروز بلااستثنا بعد از غیبت کبری تمام مراجع و کسانی که صلاحیت فتوا داشتنه اند سر سفره ی امام صادق (ع) نشسته اند و  این علم و دانش امام صادق (ع) است که در سراسر عالم بحث دارد .

 

 

وی  با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که؛ نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است، گفت: این یک واقعیت است، ذکر خدا تمام کار فرهنگی درآن نهفته است لذا سعی و تلاشتان را برای نماز جمعه بگذارید.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه  با بیان اینکه؛ نماز جمعه یکی از برکات مهم انقلاب است، عنوان کرد: دراوائل انقلاب بود که امام خمینی(ره)  حکم نماز جمعه را صادر کرد حکم حکومتی نماز جمعه، عید فطر و عید قربان از شئون حکومت اسلامی بود.

 

 

وی افزود: ما قبل از انقلاب این شئون و حاکم عالم را نداشتیم چراکه او باید این دستور را بدهد و حکم کند فلذا بعد از انقلاب می بینیم مراکز نماز جمعه مراکز فرهنگ، ارشاد، وحدت، صمیمیت, همدلی و خدمت است و این از آثار و برکات نماز جمعه است.

آیت الله علما خاطرنشان کرد:  نماز جمعه ایران غیر از نماز جمعه سراسر کشور های اسلامی است زیرا در دیگر کشورهای اسلامی اوقاف به آنها دستور می دهد که چه بگویند و همه باید یکنواخت صحبت کنند، اما در نماز جمعه کشور ما مطلقا دستور درآن وجود ندارد و فقط خود اما جمعه است که با توجه به موقعیت, زمان، مکان و اوضاع سیاسی خودش تصمیم بگیرد که چه باید گفت.

 

وی افزود: امام جمعه از خود مردم و از داخل مردم و از جنس خود مردم هستند و این خیلی ارزشمند است

 

امام جمعه کرمانشاه یادآور شد: این روزها در دانشگاه دوره های مدیریت تدریس می شود و ائمه جمعه ما که مشکلات و گرفتاری های مردم را می دانند و با درد مردم آشنا هستند و در عین حال تحصیلات حوزوی هم دارند این بزرگوار ها مشکلات را مدیریت می کنند و همیشه علما مرجع و پناه گاه مردم بوده اند و امروز هم همه ی ائمه ی سراسر کشور اینطور هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  قدرت پرتاب موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت:  امروز کشور ما مقتدر است همین پرتاب موشک به همه ی مخالفین پیام داد و  در همه ی دنیا پیام داشت.  این اقتدار و عظمت کشور ماست و همه ی ما موظف هستیم این اقتدار را حفظ کنیم .

 

آیت الله علما تصریح کرد: بسیاری از مواقع مواضع رهبری مواضع دنیای اسلام است نه مواضع کشور خودمان و ایران، لذا  ما نباید فقط به کشور خودمان نگاه داشته باشیم بلکه باید به دنیای اسلام توجه داشته باشیم.

 

 وی با این سوال که؛ چرا امریکا عصبانی است، بیان داشت: امروز ایران از یک موقعیت و اقتدار محکمی برخوردار است که آنها ناراحت هستند، چراکه نقشه های آنها نقش بر آب میشود چون نقشه تجزیه کشورهای اسلامی و تشکیل خاورمیانه بزرگ توسط ایران خنثی شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه؛ مگر آدم کشی هنر است، ابراز داشت: آمریکا از این همه جنایت، تجاوز و کشتار در سوریه، یمن ،عراق، افغانستان و ... چه نتیجه و سودی می برد.

 

وی افزود: این ها همه از برکات انقلاب و نماز جمعه است  که  نمازجمعه ها هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرد.  

 

 وی اضافه نمود: باید انتقاد داشته باشیم و حرف حق باید زده بشود گاهی عمومی گاهی خصوصی و گاهی نیز در خطبه ها، چون این ها جنبه تذکر دارد تا به خود بیاییم و این ها از برکات انقلاب است.

آیت الله علما در پایان با تقدیر از زحمات حجت الاسلام محمدی پور برای موفقیت حجت الاسلام مهری آرزوی توفیق روز افزون نمود.

وی از مردم اسلام آبادغرب خواست: انشاالله همانطور که شما در این مدت کنار حجت الاسلام محمدی پور بوده اید کنار حجت الاسلام مهری نیز باشید تا  بتوانیم (کار فرهنگی) انچه که مورد توجه و نظر مقام معظم رهبری است را انجام دهیم.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد