گزارشی از سه معلول در یک خانواده:

هزینه ‌های درمان و نگهداری سه معلول در یک خانواده کمرشکن است/ ماهیانه ۵۰ هزارتومان از بهزیستی دریافت می‌کنیم!

کد خبر: 297962
|
10:59 - 1396/05/02
نسخه چاپی
هزینه ‌های درمان و نگهداری سه معلول در یک خانواده کمرشکن است/ ماهیانه ۵۰ هزارتومان از بهزیستی دریافت می‌کنیم!
اسلام آبادخبر: سه عضو معلول یک خانواده در شهر گرمه نیازمند مرهم و یاری مسئولین و هموطنان است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معلولیت یکی از حقایق زندگی بشر و قصه پر غصه‌ای است؛ هر چند در چنین شرایط سختی، زندگی این قشر از جامعه هم زیبایی‌هایی دارد اما در واقع آنان سختی‌های زندگی را به جان می‌خرند تا با حرکت چرخ‌های ویلچر از چرخه زندگی عقب نمانند.

این قشر از جامعه به علت کم‌توانی جسمی و نابسامانی و عدم انطباق فضاهای موجود با نیازهای آنها، امکان حضور فعال در جامعه را ندارند و این موضوع در بلند مدت موجب بروز خسارت‌های اجتماعی و اقتصادی فراوانی خواهد شد.

انسان‌ها همواره تمایل دارند امور شخصی خود را به صورت مستقل انجام دهند. از سویی برخی افراد در سطح جامعه وجود دارند که برای انجام کارهای روزمره خود محدودیت‌هایی دارند.

با دوربین به سراغ خانواده ای رفتیم که دارای سه فرزند معلول صعب العلاج بودند، وقتی وارد خانه شدیم با استقبال گرم یکی از اعضای خانواده که مادر سه معلول بود مواجه شدیم.

ابتدا راضی به مصاحبه نبودند اما بالاخره راضی شدند که مصاحبه کنند البته به شرط اینکه نامی از آنها برده نشود و تصویری هم نگیریم.

ابتدا پای صحبت‌های میزبان نشستیم واز او خواستیم تا کمی درباره بیماری سه فرزندش برای ما بگوید؛ وی گفت: ما یک خانواده 6 نفره بودیم که بعد از فوت همسرم، من ملندم و 4 فرزند قد و نیم قد که سه نفر از این خانواده، معلولیت شدید در حد افلیج دارند؛ سه فرزندم مدت‌هاست با این معلولیت دست و پنجه نرم می‌کنند.

رویت وضعیت زندگی این سه عضو معلول خانواده آن هم در اتاقکی بدون حداقل امکانات رفاهی بسیار سخت و غمبار جلوه می نمود، این سه برادر معلول از حداقل امکانات رفاهی، و بخصوص عدم داشتن ویلچری سالم و مناسب با وضعیت جسمی آنان برخوردارند، اما تاکی؟

متاسفانه شهر کوچکی که این سه نفر درآن زندگی می کنند فاقد خانه سالمندان و یا محلی برای نگهداری آنان می باشد تا با معرفی به آنجا حداقل بخشی از رنج و دردهای آنان کاسته شود.

مادر سه معلول گرمه ای می گوید: سال گذشته با همت فرماندار شهرستان ویلچری برقی تهیه و خریداری و در اختیار فرزندم گذاشتند؛ اما الان یکی از فرزندانم بدلیل نداشتن ویلچری ماسب ماه هاست که خانه نشین است، و فرزند سومم نیز با ویلچری نه چندان مناسب و سالم زنذگی خود را می گذراند.

اینک تیم پایگاه خبری گرمه بار دگر واسطه شده است تا با حداقل کمکهای شما مسوولین و مردم نوع دوست بتواند با تامین نیازهای معمول  زندگی آنان از قبیل تختخواب و ویلچر برای یکی از آنان و همچنین تامین مایحتاج زندگی و هزینه های درمانی و فیزیوتراپی و... بتوانیم حداقل مکان راحتی رابرای تداوم زندگی این عزیزان مهیا نماییم./انتهای پیام /صادق بابائی

بیایید باهم به یاریشان بشتابیم

برای کمک به این خانواده با پایگاه خبری گرمه در ارتباط باشید.

بابائی :  09363860222- 09114119390

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد