مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

خریداری بیش از 62 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان اسلام آبادغرب

کد خبر: 297973
|
15:33 - 1396/05/02
نسخه چاپی
خریداری بیش از 62 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب گفت: در 5 مرکز خرید فعال در شهرستان، 62 هزارو 110 تن محصول گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شده که پیش بینی می شود این رقم به 85 هزار تن برسد.

جهانشا نظری  در گفتگو با اسلام آباد خبر، با اشاره به آتش سوزی های اخیر مراتع، جنگل ها و مزارع کشاورزی در شهرستان، اظهار کرد: بالغ بر 30 هکتار از مزارع گندم شهرستان در مناطق کندهر، توه سرخک، زعفران و مزارع نزدیک سیلوی اسلام آبادغرب طعمه حریق شد.

 

 

وی افزود: یکی از اقدامات و باورهای غلطی که در بین برخی کشاورازن وجو دارد؛ آتش زدن پسچر (جار) است  در صورتی که مهندسین کشاورزی این کار را توصیه نمی کنند و ماهم چندین سال است که جلوگیری می کنیم چون حرارت باعث از بین رفتن میکرو ارگانیسم ها می شود و فعل و انفعالات خاک تضعیف شده و در کل ضررش بیشتر است.

 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در سیلوها و 5 مرکز خرید فعال در شهرستان،  62 هزارو 110 تن محصول گندم مازاد بر مصرف  از کشاورزان خریداری شده که پیش بینی می شود این رقم به 85 هزار تن برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 500 تن کلزا و 23/265 تن جو برداشت شده که 2500 تن تحویل مراکز خرید و مابقی برای خودمصرفی کشاورزان نگه داشته اند،  همچنین برداشت 15 هزار تن نخود که شامل 13300 تن نخود بهاره و 1624 تن نخود پاییزه بوده است.

 

مهندس نظری پیش بینی نمود:  300 تن ذرت علوفه ای و دانه ای و 200 تن آفتاب گردان در چند ماه آینده در مزارع اسلام آبادغرب برداشت شود

 

 

وی افزود: در برخی نقاط از شهرستان 64 هکتار سیب زمینی  و بیش از 5 هکتار زعفران کشت شده است که در اواخر پاییز پیاز زعفران را برداشت می کنندو امسال پیش بینی تولید 10 کیلوگرم زعفران مرغوب را داریم  که نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد