امام جمعه اسلام آبادغرب:

قدرت مردمی در عملیات مرصاد نباید نادیده گرفته شود/گرامیداشت روز مرصاد باید در سطح کشوری باشد

کد خبر: 297974
|
12:41 - 1396/05/05
نسخه چاپی
قدرت مردمی  در عملیات مرصاد نباید نادیده گرفته شود/گرامیداشت روز مرصاد باید در سطح کشوری باشد
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب: در عملیات مرصاد دشمن با همه لشکر و تجهیزات نتوانست در مقابل قدرت مردمی مقاومت کند و این قدرت مردمی را نباید نادیده گرفت.

حجت الاسلام مهری در گفتگو بااسلام آباد خبر، ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) و دهه کرامت، سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد را گرامی داشت و به روح شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه  شهدای مرصاد درود فرستاد.

 

وی گفت: در سال 67 زمانی که شش روز از قطعنامه گذشته بود منافقین و ارتش بعث عراق با توجه به برنامه ریزی هایی که کرده بودند این احساس را داشتند که مردم و رزمندگان جمهوری اسلامی پس از جنگ 8 ساله ضعیف و دلسرد شده اند و این را فرصتی برای ضربه به انقلاب می دانستند.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به قصه ی منافقین در روایات، گفت: از زمان بعثت پیامبر تاکنون با پدیده شوم نفاق روبرو هستیم، کسانی بودند که در جرگه اسلام بودند که اعتقادی به اسلام و معارف نداشته اند و هدفشان این بوده است که خودشان را هم رنگ جماعت بکنند و از این طریق به اسلام ضربه بزنند.

 

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی تا امروز خط نفاق به دنبال نفوذ در ابعاد تصمصم گیری و تصمصم سازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نفوذ بر جامعه و مسئولین بوده تا بتوانند مردم را از اهداف اصلی شان دور کنند.

 

حجت الاسلام مهری بیان کرد: در انقلاب اسلامی که نسیم عدالت مستضعفان عالم به رهبری امام راحل دمیده شد، جبهه نفاق خود را نشان داد چرا که هر جا اسلام و خط حزب الله حرفی که برای گفتن دارد نفاق پیش نرفت  و در جامعه ای که خط اسلام، خط قرآن و پیغمبر نباشد نفاق خویش را نشان نمی دهد اما زمانی که خط قرآن، خط پیغمبر و ائمه اطهار پر رنگ می شود نفاق با جدیدت خودش را نشان می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: در زمان انقلاب  خط نفاق به رهبری رجوی خودشان را نشان دادند و  کشور های استکبار نظیر آمریکا و رژیم صدام  به آنها کمک کردند که خط نفاق را در جمهوری اسلامی پیش ببرند و در طول انقلاب سازمان خبیث منافقین مشخصا به رهبری رجوی حداقل دستشان به خون 17 هزار زن و مرد، پیر و جوان  از مردم و مسئولین آلوده است.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد:  در طول تاریخ انقلاب اسلامی هم یکی از عوامل شکست دشمن و استکبار و نفاق همواره این بوده در شناخت مردم جمهوری اسلامی و مسئولین دچار اشتباه محاسباتی شده اند و در بحث عملیات مرصاد جایی که خط نفاق خودش را نشان داد احساس کردند که مردم از مبارزه  دلسرد شدن خسته شده اند و تصور غلط شان این بود که مردم با ارکان جمهوری اسلامی دچار اختلاف هستند.

 

وی با اشاره به پیش بینی غلط و نقشه های اشتباه  دشمنان درخصوص ملت ایران، گفت: درمرصاد که خدا منافقین را با خفت و خواری گرفتار کرد و با شکست روبرو شدند، آنها که اسم این عملیات را فروغ جاویدان گذاشته بوند و می خواستند خوشان را از کرمانشاه به تهران برسانند؛ این عملیات فروغ جاویدان تبدیل به مذلت و تاریکی گردید و به فضل الهی شکست خوردند.

 

حجت الاسلام مهری با بیان اینکه؛ عملیات مرصاد ابعاد گسترده ای دارد، خاطرنشان کرد: عملیات مرصاد با اینکه در حوزه استحفاظی اسلام آبادغرب شکل گرفته و مردم اسلام آبادغرب  درمرکز این عملیات بودند و بیشتر در صحنه حضور داشتند اما روز عملیات مرصاد را باید روز ملی کرمانشاه نامید زیرا تمام مردم از ایلات و طوایف مختلف از شهرهای قصرشیرین، کرند، سرپل ذهاب، گیلانغرب، کرمانشاه و اسلام آبادغرب  بسیج شدند و دشمن با همه لشکر و تجهیزات نتوانست در مقابل قدرت مردمی مقاومت کند و این قدرت مردمی را نباید نادیده گرفت.

 

وی افزود: کلیه دست اندرکاران حفظ آثار جنگ و شهادت، صدا سیما، اصحاب رسانه ی ما، دانشگاه ها، تریبون ها، مسئولین بنیاد شهید، همه بسیج بشوند و برای نسل جوان اسلامی که این موقعیت را ندیده اند؛ باید ابعاد گسترده مرصاد را برای نسل جوان بگویند وتا بدانند منافقین چه کسانی بودند و با پشتیبانی چه اشخاصی آمدند.

 

امام جمعه شهرستان تاکید نمود: تمام استان باید پای کار بیایند و گرامیداشت روز مرصاد همانند بازی دراز در سطح کشوری باشد.

 

وی تصریح کرد: عملیات مرصاد ابعاد بسیار پیچیده، مختلف و مهمی دارد و متاسفانه  به خوبی به آن پرداخته نشده است؛نباید رشادت های مردم را نادیده گرفت، صدا وسیمای استان نباید به تصاویر اندک کفایت کنند، باید کارشناسان خبره بیاورند در ابعاد وسیع برای نسل جوان بگویند اجداد شما، پدران و مادران شما چگونه  در مقابل دشمن سینه سپر کردند

 

حجت الاسلام مهری در پاسخ به سوال خبرنگار اسلام آبادخبر در خصوص برچسب های ناروا به مردم شهیدپرور شهرستان بعد از عملیات مرصاد، گفت: اینها تفسیرهای ظالمانه ایست که هرکسی این برچسب ها را بزند به هیچ وجه قبول نداریم و از دلایل این کار این است که عملیات مرصاد برای کشور جامعه و نسل جوان تبیین نشده، آگاهی بخشی و بصیرت افزایی لازم نشده که یک دشمن با تمام ادوات پیشرفته آن روز که شرق و غرب آنها را حمایت می کردند وارد منطقه ای می شوند که مردم با دست خالی با آنان مبارزه می کنند و مردم شجاعانه ایستادند، عده ای با این ها مبارزه کردند و عده ای هم با آنها همراهی نکردند و شجاعت اینها افتخار است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد