وزیر دفاع:

تحریم های جدید آمریکا برخلاف روح و متن برجام است/ آمریکا با ذات و موجودیت انقلاب اسلامی مشکل دارد

کد خبر: 298012
|
11:38 - 1396/05/07
نسخه چاپی
تحریم های جدید آمریکا برخلاف روح و متن برجام است/ آمریکا با ذات و موجودیت انقلاب اسلامی مشکل دارد
اسلام آبادخبر: سردار حسین دهقان گفت: تحریم های جدیدی که آمریکا علیه ایران تصویب کرده کاملا برخلاف روح و متن برجام است. آمریکا با ذات و موجودیت انقلاب اسلامی مشکل دارد، لذا موضوع هسته ای ایران برای آمریکا تنها بهانه ای بیش نیست.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با قم فردا، در خصوص تصویب تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تحریم هایی که اخیرا آمریکایی ها علیه ایران تصویب کردند، تحریم هایی است که قبلا بخش قابل توجهی از آن به بهانه موضوع هسته ای ایران علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا افزود: زمانی هم که بحث مذاکرات و گفتگو بر سر توانمندی هسته ایران پیش آمد، قابل پیش بینی بود که ما در موضوع هسته ای به خاطر وعده هایی که به ما می دادند کوتاه بیایم، هرچند که این تحریم ها دوباره و به بهانه ی دیگری اعمال می شد.

دهقان ادامه داد: دلیل آن هم این است که آمریکا با ذات و موجودیت انقلاب اسلامی مشکل دارد، لذا موضوع هسته ای ایران برای آمریکا تنها بهانه ای بیش نیست.

وی تحریم های جدید آمریکا را ناقض برجام دانست و بیان داشت: تحریم های جدیدی که آمریکا علیه ایران تصویب کرده کاملا برخلاف روح و متن برجام است، زیرا در خودِ برجام ذکر شده که تحریم هایی از این دست اعمال نخواهد شد.

وزیر دفاع یادآور شد: اما آمریکایی ها به دلیل ماهیت استکباری که دارند به وعده های خود عمل نکرده و حتی به خودشان این اجازه را می دهند که نسبت به هیچگونه تعهد و قراردادی پایبند نباشند و هر وقت هم که اراده کردند، برنامه های خودشان را دنبال کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین برجام هم در شرایط خاصی برای ما یک تحمیل و یک موضع خاص بود و هم برای آمریکایی ها که از سر استیصال باید برخی از خواسته های ما از جمله برداشتن تحریم ها را می پذیرفتند.

دهقان ابراز داشت: اما وقتی آمریکایی ها از شرایط استیصال و بمبستی که در خاورمیانه داشتند، بیرون آمدند باز دوباره همان  تحریم ها را هرچند که برخلاف برجام و تمهیداتشان بود از سر گرفتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تحریم های جدید حکایت از این دارد که اگر آمریکایی ها در شرایطی مجبور شوند، ولو یک درصد امتیاز به رقیب یا طرف مخالف خود بدهند، سر فرصت به دست آمده تعهد و قرارداد خود را نقض می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد