هانی‌زاده گفت:

ماجرای برجام، ایران و آمریکا به پایان رسید/ هیئت نظارت بر برجام باید توافق‌نامه بین ایران و آمریکا را لغو کند/ نقش آفرینی لابی صهیونیستی و سعودی ها در تحریم های جدید

کد خبر: 298029
|
09:08 - 1396/05/08
نسخه چاپی
ماجرای برجام، ایران و آمریکا به پایان رسید/ هیئت نظارت بر برجام باید توافق‌نامه بین ایران و آمریکا را لغو کند/ نقش آفرینی لابی صهیونیستی و سعودی ها در تحریم های جدید
اسلام آبادخبر: کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت: هیئت نظارت بر برجام باید در این خصوص گامی عملی بردارد و توافق‌نامه بین ایران و آمریکا را به صورت یک‌جانبه لغو کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: با این روندی که آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پیش گرفته، به نظر می‌رسد که موضوع برجام، ایران و آمریکا به پایان رسیده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی باید راهکارهای عملی برای بازخواهی از آمریکا اتخاذ کند؛ در طول شش ماهی که از دوره ریاست جمهوری ترامپ می‌گذرد رئیس جمهوری آمریکا بدون توجه به مسائل جهانی ایران را با اتهام‌زنی‌های غیر واقعی تحریم کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه بیشترین فشار در طول سال‌های گذشته علیه ایران در همین شش ماه ریاست جمهوری ترامپ رخ داده است گفت: آمریکا هم از سوی لابی صهیونیستی و هم از سوی عربستان سعودی به شدت تحت فشار است که تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

هانی‌زاده عنوان کرد: ایران باید علیه آمریکا جریان سازی کند تا افکار عمومی را نسبت به بدعهدی‌های آمریکا در توافق‌ نامه‌های بین المللی آگاه کند، بدعهدی‌های آمریکا درحالی است که ایران به همه تعهدات خود تاکنون عمل کرده است.

وی تصریح کرد: هیئت نظارت بر برجام باید در این خصوص گامی عملی بردارد و توافق‌نامه بین ایران و آمریکا را به صورت یک‌جانبه لغو کند.

کارشناس مسائل سیاست خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "در مقابل اقدامات آمریکا چه اقدام عملی می‌شود انجام داد؟" گفت: ایران باید ضرب‌العجلی برای آمریکا تعیین کند و پس از آن با هماهنگی نهادهای بین المللی غنی‌سازی اورانیوم را از سر گیرد چرا که این موضوع حق ملت ایران است.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد