در پی سخنرانی روحانی؛

نیکی هیلی: برجام آنقدر برجسته نشود که نتوانیم در آن قصور کنیم

کد خبر: 298178
|
08:53 - 1396/05/25
نسخه چاپی
نیکی هیلی: برجام آنقدر برجسته نشود که نتوانیم در آن قصور کنیم
اسلام آبادخبر: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بار دیگر مدعی شد که تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران هیچ ارتباطی به برجام ندارد!

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه مدعی شد که تهران باید برای «پرتاب موشک، حمایت از تروریسم، بی اعتنایی به موازین حقوق بشر و نقض قطعنامه های شورای امنیت» پاسخگو باشد!

طرح مجدد این ادعاهای پوچ و واهی آمریکا علیه تهران از زبان نماینده آن در سازمان ملل، واکنشی بود به سخنرانی روز سه شنبه «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی.

حسن روحانی در این سخنرانی تأکید کرد: «دولتمردان جدید آمریکا باید بدانند تجربه شکست‌خورده تحریم و تهدید دولت‌های گذشته‌شان را در نهایت به پای میز مذاکره کشاند. اگر مایل باشند به آن تجربه‌ها بازگردند، یقیناً ایران در مدت زمان کوتاه، نه در مقیاس هفته و ماه، بلکه در مقیاس ساعت و روز به شرایطی بسیار پیشرفته‌تر از زمان شروع مذاکرات بازخواهد گشت».

نیکی هیلی در ادامه خط و نشان کشیدن توخالی مقامات آمریکا مدعی شد که «ایران نمی تواند با استفاده از توافق هسته ای، جهان را گروگان بگیرد... این توافق هسته ای نباید آنقدر بزرگ و برجسته شود که نتوان در آن قصور کرد».

وی در ادامه ادعا کرد که «تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران ارتباطی با توافق هسته ای (برجام) ندارد!»

گفتنی است که نیکی هیلی هفته آینده در چارچوب روند بررسی میزان پایبندی تهران به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ به وین سفر خواهد کرد تا پیرامون فعالیتهای هسته ای ایران با مقامات ناظر بر فعالیتهای هسته ای سازمان ملل دیدار و گفتگو کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد