مدیر میراث فرهنگی اسلام آباد غرب خبر داد:

کاوش باستان شناسی غار سرون جق اسلام آبادغرب

کد خبر: 298348
|
10:41 - 1396/06/02
نسخه چاپی
کاوش باستان شناسی غار سرون جق اسلام آبادغرب
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان از کاوش باستان شناسی غار سرون جق اسلام آبادغرب خبر داد.

شهرام علی یاری مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در گفتگو بااسلام آباد خبر،  از کاوش باستان شناسی غار سرون جق اسلام آبادغرب خبر داد.

وی افزود: برنامه کاوش باستان شناسی غار سرون جق واقع در روستای لرینی آجودانی از توابع اسلام آبادغرب توسط باستان شناسان دانشگاه کمبریج انگلیس با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و نظارت کارشناس مسول اداره میراث فرهنگی اسلام آباد غرب انجام می گردد.


علی یاری گفت: هدف از کاوش شناسایی دوران پارینه سنگی وارتباطات فرهنگی دشت اسلام آباد و کاوش موردی اثر مذکور وبدست آوردن و مستند سازی اطلاعات تاریخی منطقه در دوران غارنشینی است.


وی افزود: برنامه کاوش به سرپرستی خانم دکتر قصیدیان از دانشگاه کمبریج انگلیس و همکاری اداره کل و با نظارت اینجانب انجام می گیرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیان داشت: با توجه به عدم مطالعات و پژوهشهای کافی و لازم مربوط به دوران پیش از تاریخ در شهرستان اسلام ابادغرب احتیاج به یک برنامه کاوش علمی در این منطقه توسط اداره کل لازم دانسته شد و طبق بررسی های غارهای تاریخی منطقه مکان مذکور را انتخاب و در برنامه پژوهشی و کاوش قرار گرفت.


وی ابراز امیدواری نمود که؛ برنامه کاوش توسط باستان شناسان مطرح دوران پیش از تاریخ در این مکان منتج به نتیجه هدف دار گردد و منطقه را از لحاظ تاریخی شناسایی و معرفی نماید.


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد