توسط سازمان تنظیم مقررات؛

جدول وضعیت شکایت مردم از کم فروشی اینترنت منتشر شد

کد خبر: 298376
|
09:23 - 1396/06/05
نسخه چاپی
جدول وضعیت شکایت مردم از کم فروشی اینترنت منتشر شد
اسلام آبادخبر: سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهای همراه و ثابت در خصوص کم فروشی اینترنت در سال ۹۵ را اعلام کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسین فلاح جوشقانی گفت: حدود ۳.۹ درصد از مجموع شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در سال ۹۵ در حوزه تلفن همراه و ۸.۷ درصد در حوزه ثابت و به طور میانگین در هر دو حوزه حدود ۷ درصد مربوط به ارائه خدمات اینترنت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارائه شده است، افزود: با وجود اینکه ۷ درصد از شکایت‌های ثبت شده مربوط به کم‌فروشی در خدمات اینترنت است با این حال این تعداد شکایات نیز زیاد بوده و حائز اهمیت بوده و باید در کنار نظارت جدی رگولاتوری، اطلاع‌رسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روشهای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارایه شود.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی خدمات، تدوین نظام تعرفه‌ای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشن‌ها و ساماندهی دکل‌ها از اولویت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.

سرپرست رگولاتوری از ارائه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.

جدول تعداد شکایات درج شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک اپراتورهائی که بیش از ۲۰ شکایت در مورد کم فروشی در خدمات اینترنت داشته‌اند در این لینک آمده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد