رزمندگانِ امروز به جنگ محرومیت ها رفته اند/ جهاد در گیلانغرب + تصاویر

کد خبر: 298487
|
11:23 - 1396/06/12
نسخه چاپی
رزمندگانِ امروز به جنگ محرومیت ها رفته اند/ جهاد در گیلانغرب + تصاویر
اسلام آبادخبر: گروه های جهادی در شهرستان گیلانغرب مشغول خدمت رسانی و محرومیت زدایی هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد  گروه های جهادی که ظرف یک ماه اخیر  برای محرومیت زدایی دهستان ویژنان به گیلان غرب  آمده اند اکنون در حال تکمیل مخازن و منبع  ذخیره آب به عنوان یکی از مشکلات آزار دهنده برخی روستاهای  این دهستان  هستند.

ظرف چند ماه اخیر  قطع شدن های مداوم آب  در فصل گرما بسیاری از روستاهای دور افتاده  دهستان محروم ویژنان را رنج داد تا جایی که آنها برای  تامین آب شرب خود به آب های نا سالم حاشیه رودخانه پناه آوردند.

بر اساس نظر کارشناسان و گفته اهالی این روستاها شبکه آب معیوب و مستهلک  روستاهای این دهستان عمری بیش از 35  سال دارد که بیش از آنکه  دردی از درد مردم کم کند به  نوعی خودش به بلایی برای بیشتر شدن مشکلات مردم محروم این دهستان بدل شده است.

مردم دهستان ویژنان خصوصا روستاهای مورت، چم سورک علیا و سفلی و پاونمکر که عمدتا با بی آبی مواجه اند بارها و بارها از مسئولان شهرستان  درخواست کمک کرده اند تا برای بی آبی و قطعی های مداوم در فصل گرما چاره اندیشی کنند اما  هر بار به لحاظ نبود اعتبارات عملا با جواب رد مواجه شده اند.

اما در دو ماه اخیر و بهدنبال  گزارشات متعددرسانهمطلع الفجردر خصوص  مشکلات این روستاها در حوزه آب و بهداشت  و وضعیت نامناسب خدمات رفاهی در این دهستان، گروه های جهادی در اقدامی خدا پسندانه  این منطقه محروم را برای خدمت رسانی برگزیدند.

گروه های جهادی  فاطمه الزهرا (س)، گروه جهادی آل طه  و گروه جهادی فعال  طلوع  از جمله خادمان بی ادعایی هستند که صرفا در جهت رضای خدا و خدمت بی منت به محرومان عازم منطقه شده بودند و اگرچه در یک سانحه برای اعضای گروه جهادی طلوع در دهستان ویژنان، 2 نفر شهید و چندین نفر زخمی شدند، اما فعالیت این عزیزان دچار وقفه نشده و همچنان جهاد و مجاهدت آنها ادامه دارد.

اکنون  این گروه های جهادی که حضورشان مایه دلگرمی و امید بخش به مردم است  در حال ساخت  مخازن و در پی رایزنی  برای تعویض نزدیک به 5 کیلومتر از شبکه آبرسانی معیوب  روستاهای دهستان ویژنان هستند.

در روزهای اخیر نیز جلسه مشترکی با حضور نمایندگان گروه های جهادی، فرمانداری شهرستان  و مدیر آب و فاضلاب روستایی برای تعامل هرچه بیشتر با  این گروه های جهادی در مرکز دهستان ویژنان برگزار شد.

دهستان ویژنان در شهرستان گیلان غرب  از محروم ترین دهستان های این شهرستان با جمعیتی نزدیک به 2500 نفر است که علی رغم  اینکه بستر تردد و ترانزیت شهر گیلان غرب به بازارچه مرزی سومار قرار است در آینده  از آن بگذرد  لذا  این منطقه توجه بیشتر مسئولان را در حوزه های مختلف  می طلبد.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه نزدیک به 70 هزار نفر جمعیت  و دارای دو بخش مرکزی و گواور است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد