فرماندار اسلام آبادغرب مطرح کرد:

برداشت 83 هزار تن گندم از مزارع اسلام آبادغرب/ افزایش 3 برابری كشت دانه هاي روغني در شهرستان

کد خبر: 298503
|
14:07 - 1396/06/13
نسخه چاپی
برداشت 83 هزار تن گندم از مزارع اسلام آبادغرب/ افزایش 3 برابری كشت دانه هاي روغني در شهرستان
اسلام آبادخبر: فرماندار اسلام آبادغرب گفت: امسال 83 هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شد كه اين رقم نسبت به سال قبل از افزايش 3 هزار تني برخوردار بود.

به گزارشاسلام آباد خبر، صبح امروز فرماندار اسلام آبادغرب در جلسه شوراي كشاورزي شهرستان كه در سالن شهداي مرصاد فرمانداري برگزار شد، گفت: امسال 83 هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شد كه اين رقم نسبت به سال قبل از افزايش 3 هزار تني برخوردار بود و اين شهرستان با کاشت 200 هزار تن چغندر قند رتبه اول را در تولید اين محصول در سطح استان به خود اختصاص داد.

 

وی بيان داشت: امسال سطح زير كشت دانه هاي روغني در مزارع نسبت به سال گذشته 3 برابر شد و تاكنون 750 هكتار از مزارع شهرستان زير كشت كلزا رفته است.

 

افشین كريمي گفت: در راستاي كنترل مصارف آب در بخش كشاورزي سيستم آبياري كلاسيك در سطح 30 هكتار از باغهاي تجر اكبر انجام شد و بدين ترتيب مصرف آب در اين باغات به يك سوم كاهش يافت و اين روند در ادامه در بخشهاي مختلف كشاورزي شهرستان اجرايي خواهد شد و در حال حاضر براي 71 هكتار از اراضي شهرستان بمنظور تجهيز به سيستم آبياري نوين پرونده تشكيل شده است.

 

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: تاكنون 9 ميليارد ريال تسهيلات در بخش خريد تراكتور و ادوات كشاورزي به متقاضيان پرداخت شده و بزودي تسهيلات خريد 54 دستگاه تراكتور ديگر به متقاضيان پرداخت مي شود كه  تحولي چشمگير در بحث ادوات كشاورزي در شهرستان ايجاد خواهد شد.

 

 كريمي همچنين از پرداخت تسهيلات سرمايه اي به بيش از 80 نفر از دامداران خبر داد و گفت دولت  در حوزه هاي مختلف كشاورزي از فعالان اين عرصه حمايت خواهد كرد. .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد