انتصاب آقازاده‌ها مثل "حقوق‌های نجومی" است/نباید برای رضایت اقوام و بستگانمان طوری رفتار کنیم که مردم ناراضی شوند

کد خبر: 298525
|
09:11 - 1396/06/16
نسخه چاپی
انتصاب آقازاده‌ها مثل "حقوق‌های نجومی" است/نباید برای رضایت اقوام و بستگانمان طوری رفتار کنیم که مردم ناراضی شوند
اسلام آبادخبر: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: انتصاب آقازاده ها در پست های مختلف اقدامی مثل "حقوق های نجومی" است و نوعی رانت محسوب می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص انتصاب آقازاده‌ها در سمت‌های مختلف اظهار داشت: انتخاب افراد برای مسئولیت‌ها باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد، همه جوانب در نظر گرفته شود و ترجیحا از بین نخبگان، صاحب‌نظران و افراد شایسته باید اولویت را به اشخاصی داد که ارتباط سببی و نصبی با مسئولان ندارند.

وی افزود: این اقدام هم به نوعی مانند "حقوق‌های نجومی" است و یک نوع رانت محسوب می‌شود؛ البته اینکه بگوییم هیچ‌ آقازاده‌ای مسئولیت نگیرد هم صحیح نیست بلکه انتصاب‌ها باید بر اساس شایستگی، توانمندی لیاقت و در فضای رقابتی سالم و بر اساس مستندات باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: این موضوع باعث سلب اعتماد عمومی و یأس و ناامیدی مردم می‌شود؛ در ارتباط با موضوعات این چنینی باید طوری رفتار شود که اعتماد عمومی سلب نشود چرا که مردم سرمایه اصلی کشور هستند و ما نباید برای رضایت درونی خودمان، اقوام و بستگانمان طوری رفتار کنیم که مردم ناراضی شوند.

رنجبرزاده ادامه داد: کسانی که در مسئولیت‌های حساس یا حتی به عنوان مدیران میانی در کشور مشغول فعالیت‌ هستند باید در صورت امکان از خودشان هم هزینه کنند تا مردم راضی باشند نه اینکه از این موقعیت به نفع خودشان استفاده کنند و مصلحت جامعه را نادیده بگیرند.

وی با بیان اینکه باید مراقب بود تا در سلسله مراتب‌ پذیرش مسئولیت‌ها حقی از کسی ضایع نشود عنوان کرد: اگر این حرکت‌ها ادامه پیدا کند ممکن است در پس آن فساد ایجاد شود؛ این اقدام کار پسندیده‌ای نیست و این موضوع نیازمند قانون نیست، بلکه یک وجدان بیدار و عزم دولتمردان را می‌طلبد تا با یک دستورالعمل از سپردن مسئولیت به کسانی که شایستگی‌ آن‌ها محرز نشده است جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد