حذف قیمت از روی اجناس منجر به ایجاد بازار رقابتی نمی شود/ مجلس به این موضوع ورود پیدا نمی کند؛مسائل مهم تری داریم!

کد خبر: 298574
|
09:10 - 1396/06/21
نسخه چاپی
حذف قیمت از روی اجناس منجر به ایجاد بازار رقابتی نمی شود/ مجلس به این موضوع ورود پیدا نمی کند؛مسائل مهم تری داریم!
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنابر گفته مسئولین وزارت صنعت این اقدام برای ایجاد بازار رقابتی در کشور بوده است اما باید این را مد نظر داشت که هنوز نکات و موارد اولیه لازم برای این کار در کشور وجود ندارد و صورت نگرفته است.

به گزارشاسلام آباد خبر، محسن کوهکن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اقدام وزارت صنعت و معدن مبنی بر حذف قیمت از روی اجناس گفت: اخیرا شنیده شده که وزرات صنعت و معدن اقدام به حذف قیمت از روی اجناس کرده است اما بنده هنوز ابلاغیه ای در این باره ندیده ام و همچنین وزارت صنعت نیز این خبر را تکذیب نکرده است بنابراین نتیجه می گیریم که این اقدام از سوی وزارت صنعت انجام شده است.

 

وی در تشریح دلایل این اقدام وزارت صنعت معدن تجارت اظهارداشت: بنابر گفته مسئولین وزارت صنعت این اقدام برای ایجاد بازار رقابتی در کشور بوده است اما باید این را مد نظر داشت که هنوز نکات و موارد اولیه لازم برای این کار در کشور وجود ندارد و صورت نگرفته است.

 

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تصریح کرد: حذف قیمت از روی اجناس در حال حاضر به صلاح کشور نیست و این اقدام موثر واقع نمی شود، باید فرهنگ سازی های مورد نیاز در این زمینه در وهله اول صورت پذیرد بعد از آن این اقدام برای ایجاد بازار رقابتی و ارائه جنس مرغوب به مردم صورت گیرد ولی هنوز اساس و پایه های این امر در کشور وجود ندارد.

 

کوهکن در خصوص ورود مجلس به این موضوع و بررسی آن در کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: شان مجلس اجازه نمی دهد که چنین موارد خردی در آن پرداخته شود و مجلس به این موضوع نمی پردازد زیرا مسائل مهم تری در کشور وجود دارد و اولویت با آنها است.

 

وی گفت : باید نظرات موافقان و مخالفان توسط وزارت صنعت شنیده شود و بعد از آن اقدام به این امر شود ولی اجرای این طرح در حال حاضر منجر به ایجاد بازار رقابتی نمی شود و مشکلاتی را برای مردم به ارمغان می آورد و از مسئولین می خواهم تا با دقت نظر بیشتری نسبت به این امر بپردازند.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها