در نشست مشترک بین طرفین ایرانی و عراقی؛

تردد زوار اربعین حسینی از مرز خسروی تعیین تکلیف می‌شود

کد خبر: 298668
|
10:35 - 1396/06/26
نسخه چاپی
تردد زوار اربعین حسینی از مرز خسروی تعیین تکلیف می‌شود
اسلام آبادخبر: فردا در نشستی مشترک بین طرفین ایرانی و عراقی موضوع تردد زوار اربعین حسینی به عتبات عالیات از مرز خسروی تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، چگونگی تردد، مسائل رفاهی، خدماتی و... زوار اربعین  حسینی هم اکنون و طی امروز شنبه در ستاد اربعین استان کرمانشاه در حال بررسی است.

یکی از مهمترین مسائل مورد بحث در این نشست، بحث تردد زوار ربعین حسینی به عتبات عالیات از طریق مرز خسروی استان کرمانشاه است.

 اسدالله رازانی در این جلسه با بیان اینکه فردا با حضور طرفین عراقی و ایرانی در مرز خسروی جلسه مشترکی تشکیل خواهد شد، گفت: فردا هیئتی ایرانی به سرپرستی سفیر کشورمان در بغداد و هیئتی عراقی به منظور هماهنگی بیشتر برای عبور زوار اربعین از مرز خسروی در این مرز تشکیل جلسه خواهند داد.

اسدالله رازانی از تصمیم‌گیری برای تردد زوار از این مرز در نشست مشترک خبر داد و تصریح کرد: در نشست مذکور تردد زوار از مرز خسروی تعیین تکلیف می‌شود.

اظهارات استاندار کرمانشاه در حالی است که پیش تر از قطعی بودن تردد زوار از مرز خسروی خبر داده بود، اما برخی اظهارات مقامات عراقی نشان از عدم قطعیت این موضوع دارد.

تعیین تکلیف مسیرهای تردد زوار اربعین

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در نشست دو جانبه که بین طرفین ایرانی و عراقی در خسروی برگزار می شود، نیازها و ضرورت های طرف عراقی مرور و تعیین تکلیف شوند و روی خواسته‌های آن سوی مرز تمرکز خواهد شد تا شاهد به وجود آمدن مشکلی برای تردد زوار عتبات عالیات در مرز خسروی نباشیم.

وی از تعیین تکلیف مسیرهای رفت و برگشت زوار ایرانی در نشست مشترک بین طرفین ایرانی و عراقی خبر داد و گفت: باید تمهیدات لازم برای خدمت رسانی مطلوب به زوار عتبات عالیات در مراسم اربعین اندیشیده شود.

رازانی تاکید کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا مشکلات ترددی برای زوار پیش نیاید.

احتمالا خسروی مسیر بازگشت زوار اربعین حسینی خواهد بود

حامد دارابی، مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه نیز در این نشست گفت: زائران ۴ استان کشور ویزای خود را از کرمانشاه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: احتمال زیاد بخش اعظمی از افراد مذکور مرز مهران را برای خروج و سفر به عتبات عالیات انتخاب می کنند و از مرز خسروی را برای بازگشت به کشور انتخاب خواهند کرد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه خواستار اندیشیدن تمهیدات لازم در مرز خسروی برای بازگشت زائران اربعین حسینی شد و گفت: این موضوع لزوم برنامه ریزی مناسب در این زمینه را می رساند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد