عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد:

اعلام اعتراض جمهوری اسلامی به اجرای برجام ازسوی آمریکا در کمیسیون مشترک/ اظهارات نتانیاهو محلی از اعراب ندارد

کد خبر: 298686
|
10:52 - 1396/06/29
نسخه چاپی
اعلام اعتراض جمهوری اسلامی به اجرای برجام ازسوی آمریکا در کمیسیون مشترک/ اظهارات نتانیاهو محلی از اعراب ندارد
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است برگزاری کمیسیون مشترک برجام صرفا برای اعلام اعتراض نیست و سازوکار آینده آن را نیز تعیین می‌کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام که قرار است ابتدا در سطح کارشناسی سپس در سطح وزرای خارجه در آمریکا برگزار شود، گفت: کمیسیون مشترک برجام بر اساس مکانیزم مفاد برجام در صورتی که یکی از طرفین نسبت به روند اجرای برجام انتقاد داشته باشد، برگزار شود.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در دو سطح کارشناسی و وزرای خارجه عنوان کرد: ایران پایبندی کامل به برجام داشته اما متأسفانه آمریکایی ها نه تنها پایبند نبوده بلکه کارشکنی کرده اند لذا این کمیسیون ها برای شنیدن نظرات طرفین تشکیل می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به عنوان عضو بیطرف در این کمیسیون حضور می یابد، اظهار داشت: کمیسیون مشترک تلاش دارد تا اختلافات موجود را برطرف کند چنانچه قطعا ایران نسبت به کارشکنی های آمریکا اعتراض می کند چرا که باعث ضعف در اجرای برجام شده در حالی که جمهوری اسلامی به آن پایبند بوده است.

 

فلاحت پیشه در ادامه برگزاری کمیسیون مشترک برجام را صرفا برای رفع اختلافات ندانست و افزود: این کمیسیون سازوکاری برای آینده نیز خواهد بود و کمربند امنیتی جدیدی برای برجام ایجاد می کند که در آینده دچار مشکل نشود.

 

وی اضافه کرد: در این مدت ترامپ سعی کرد برجام را از هر طریقی نقض کند، حتی کمیته ای تشکیل داد اما طرف های اروپایی حمایت قاطع صورت داده اند تا جایی که مرکل هم برجام را به عنوان یک الگو می داند و انگلیس می گوید ایرانیان باید از مزایای برجام بهره مند شوند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اظهارات نابجای نتانیاهو با بیان اینکه این اظهارات محلی از اعراب ندارد، خاطرنشان کرد: اگر لحن نتانیاهو را تجزیه و تحلیل کنند مشخص می شود خطاب به داخل این رژیم صحبت می کند و ادعای طرح جدید دارد.
 

منبع: خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها