رییس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب:

همایش مبلغین اعزامی محرم 1439 در اسلام آبادغرب

کد خبر: 298725
|
17:20 - 1396/06/30
نسخه چاپی
همایش مبلغین اعزامی محرم 1439 در اسلام آبادغرب
اسلام آبادخبر: عصر امروز همایش مبلغین اعزامی محرم 1439 درشهرستان اسلام آبادغرب برگزاری شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام علی اوسط کماسی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب در این همایش اظهار داشت: ما شیعیان در دین مشکلی نداریم .

 

وی افزود: مبارزه امام حسین علیه السلام با طاغوتیان باعث تنومند شدن درخت اسلام شد و اگر امروز اسلام جایگاهی دارد مدیون ایثار امام حسین علیه‌السلام است که تمام هستی خود را تقدیم راه دوست کرد.

 

 

وی با تأکید بر استفاده از شیوه‌های تبلیغی نو، مؤثر، کارآمد و رسا توسط مبلغان به ویژه در راستای جذب و هدایت نسل جوان خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی به دنبال تهی‌ کردن جوامع انسانی از معنویت است و در شبیخون فرهنگی بر علیه ملت ما، جوانان و نوجوانان، خانواده‌ها و حتی حوزه‌های علمیه را نشانه گرفته است.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلام آبادغرب با بیان اهمیت تبلیغ دین و ارزش‌ها و احکام آن در مسیر هدایت جوامع و آسیب‌های جبران ناپذیر دوری و فراموشی انسان از دین و غرق شدن در مادیات و روزمرگی پرداخت و رسالت مبلغان و روحانیان را خطیر و مؤثر برشمرد خاطرنشان کرد:

مبلغان و روحانیان در قامت مروج دین یا خطیب و سخنران می‌توانند هیئات مذهبی را همچون همیشه سنگر حفظ و حراست از اسلامیت و انسانیت و جای رشد معنویت و اخلاق نگاه دارند.

 

 

با اشاره به نام‌گذاری هفته اول محرم به نام هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، توضیح و تبیین فرهنگ شهادت، ایثارگری، جهاد در راه خدا و بیان اهداف سیدالشهدا (ع) را محور اصلی مباحث مبلغان اعزامی برشمرد و ادامه داد: مبلغان، روحانیان و مداحان در صدد اجرای هر چه بهتر برنامه‌های یادشده در راستای ترویج دین مبین اسلام در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

 

 

وی با بیان اینکه اعتقادات، اخلاق و احکام، سه موضوعی است که باید مبلغان در فعالیت‌های تبلیغی خود به آنها بپردازند، افزود: یک روحانی باید توجه ویژه‌ای به مکارم اخلاق داشته باشد، تزکیه و تهذیب نفس را سرلوحه برنامه زندگی و کار خود قرار دهد، اگر این‌گونه باشیم مردم کلام و موعظه مبلغ را می‌پذیرند.

 

 

در ادامه همایش حجت الاسلام میر عباس سالیمان مسئول گروه جهادی گزارشی از مناطق تبلیغ روستای ارائه نمود.

گفتنی است این همایش در30 شهریور ماه 96 برگزار گردید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها