امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه:

علل قیام حسینى احیاى امر به معروف و نهى از منكر و عمل به آن است

کد خبر: 298728
|
14:57 - 1396/06/31
نسخه چاپی
علل قیام حسینى احیاى امر به معروف و نهى از منكر و عمل به آن است
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: رژيم صهيونستى مايل است كردستان عراق را به يك بارانداز عليه كشورهاى مختلف ازجمله ايران تبديل كند و به دنبال اسراییل دیکری در منطقه هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: یكى از مهم‌ترین عناصرى كه در بحث علل قیام حسینى مطرح مى‌شود، احیاى امر به معروف و نهى از منكر و عمل به آن مى‌باشد. البته امر به معروف و نهى از منكر ازجمله واجباتى است كه ریشه در آموزه‌هاى قرآنى داشته و جزء ضروریات دین مى‌باشد كه انكار آن توسط هر مسلمانى باعث خروج او از دایره مسلمانى مى‌گردد.

 

وی افزود: اما متاسفانه این واجب بزرگ پس از پیامبر اسلام و در اثر دسیسه‌هاى دشمنان به‌ظاهر مسلمان اسلام همچون بنى‌امیه، با تحریف معنایى و كاركردى مواجه شد و از شأن و جایگاه رفیع خود تنزل نمود به‌گونه‌اى كه معروف و منكرى كه مورد توجه بوده و به آن امر و یا از آن نهى مى‌شد در حد برخى احكام فردى و جزئى محدود شده بود و از بسیارى از معروفات و منكرات عملا چشم‌پوشى شده بود.

 


امام جمعه شهرستان بیان کرد: هنرى كه امام حسین(ع) در رابطه با عنصر امر به معروف و نهى از منكر انجام دادند، عبارت بود از ارتقاى جایگاه امر به معروف و نهى از منكر از یك واجب صرفا فردى به یك واجب اجتماعى به‌گونه‌اى كه این واجب بزرگ هم‌ انگیزه‌اى براى قیام ابى‌عبدالله الحسین(ع) شد و هم این‌كه با قیام امام حسین(ع) ارزش آن ارتقا یافت. 

 



وی افزود: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثى عراق با تصمیم و طرح قبلى و با هدف برانداختن نظام نوپاى جمهورى اسلامى جنگى تمام‌عیار را علیه ایران اسلامى آغاز كرد. صدام با ظاهر شدن در برابر دوربین‌هاى تلویزیون، آغاز تجاوز به خاك ایران را اعلام كرد.


امام جمعه شهرستان تصریح کرد:  جنگ نابرابر در شرایطى به ایران تحمیل شد كه از جانب استكبار جهانى به‌ویژه آمریكا تحت فشار شدیدى قرار داشت و در داخل كشور نیز جناح‌هاى وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوى تبلیغاتى و ایجاد درگیرى‌هاى نظامى در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهاى نظامى نیز به‌خاطر تبعات قهرى انقلاب، هنوز مراحل بازسازى و ساماندهى را به‌طور كامل پشت سر ننهاده بودند.

 


وی افزود: آمریكا براى به سازش كشاندن جمهورى اسلامى و در نهایت تسلیم آن، ‌حمایت پنهان و آشكار خود را در كلیه زمینه‌هاى سیاسى، نظامى، اقتصادى و... از رژیم بعثى عراق به اجرا گذاشت. از سوى دیگر نیز ابرقدرت دیگر جهان یعنى شوروى كه متحد عراق محسوب مى‌شد، خصومتش را با نظام اسلامى كه شعار نه شرقى و نه غربى را سرلوحه كار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروى، این تجاوز را محكوم كرده بود، بیش از پیش نمود.

 


حجت الاسلام مهری خاطرنشان کرد:ارتش صدام كه بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلى و خارجى ایران، فتح یك هفته‌اى تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهاى نخست تجاوز، بدون مانعى جدى در مرزها تا دروازه‌هاى اهواز و خرمشهر پیش تاخت. تحت چنین شرایطى امام خمینى(ره) به خروش آمد و نداى ملكوتی‌اش دل‌هاى شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از كیان جمهورى اسلامى نمود؛ به‌طوری‌كه، نیروهاى مردمى بدون امكانات و تجهیزات و حتى آموزش‌هاى نظامى به مقاومت پرداختند.

 


وی افزود: علی‌رغم كارشكنى‌هاى رییس جمهور وقت بنى‌صدر خائن، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابى ایران شكل گرفت و نیروهاى جوان و شهادت‌طلب به جبهه‌ها شتافتند. پس از شكل‌گیرى اتحاد و انسجام در میان نیروهاى انقلابى و طرد نیروهاى وابسته، حماسه‌اى مقدس شكل گرفت كه در تاریخ ایران اسلامى‌ بى‌سابقه بود. حماسه دفاع مقدسى كه بركات و دستاوردهاى‌ بى‌نهایتى را براى ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌هاى نظام اسلامى را تا مدت‌ها مستحكم نمود.

 

 

وی تصریح کرد:  هر سال، با شروع سال تحصیلى جدید، شور و شعف و نشاط، جامعه را فرا مى‌گیرد. فرا رسیدن مهرماه، حتى براى بزرگ‌ترها نیز عطر دل‌انگیز خاطرات خوش مدرسه را به ارمغان مى‌آورد. خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: بازگشایى مدرسه‌ها تنها براى این اهمیت ندارد كه دانش‌آموز با سواد مى‌شود یا چیزهاى بیشترى یاد مى‌گیرد، بلكه آنچه مدرسه‌ها را در جامعه مهم جلوه می‌دهد، نقش و كاركرد آن‌هاست. وی افزود: نقش اول مدرسه‌ها، به‌سبب مركزیت داشتن آن‌ها براى تعلیم و تربیت است؛ ازاین‌رو، مدارس در پیشرفت، رشد و توسعه جوامع، نقش مهمى بر عهده دارند و سرنوشت هر كشور بسته به كیفیت و محتواى آموزشى و پرورشى آن است چون مردان و زنانى كه مى‌خواهند فرداى یك كشور را بسازند، از مدرسه‌هاى آن برخواهند خاست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد