به بهانه نامزدی ظریف و موگیرینی برای جایزه مشترک صلح نوبل

ترویج مُدل مالباخته و کلاهبردار

کد خبر: 298844
|
07:42 - 1396/07/11
نسخه چاپی
ترویج مُدل مالباخته و کلاهبردار
اسلام آبادخبر: امروز پس از ثبت سابقه اهدای جایزه صلح نوبل به طرفهای مذاکراتی مانند "عرفات-پرز" ، اینبار "ظریف-موگیرینی" کاندیدای دریافت جایزه صلح نوبل شدند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، آقای ظریف را همراه خانم موگرینی در فهرست نامزدهای جایژه صلح نوبل گذاشته اند. هنریک اوردال از مدیران موسسه تحقیقات صلح در اسلو نروژ ادعا می کند : " این انتخاب به معنای انتقاد از جان کری نیست اما افتخار حصول توافق، باید نصیب دو هماهنگ کننده آن یعنی وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شود".

این رفتار فریبکارانه در حالی است که اتحادیه اروپا صرفا نقش دلال برای طرف کلاهبردار آمریکایی را داشت و هم‌اکنون به موازات رویکرد دولت آمریکا حرکت می‌کند و کمترین اعتراض عملی و بازدارنده نسبت به نقض سیستماتیک برجام از سوی دولت آمریکا نشان نداده است.

 حتی سخنگوی موگرینی چندی پیش ضمن انکار نقض سیستماتیک و پیاپی برجام از سوی آمریکا، مدعی شد تمام طرف‌های  توافق به طور کامل به آن پایبند بوده‌اند. این به مفهوم چراغ سبز برای پایمال کردن بیشتر حقوق ایران است.

پیش از این، اندیشکده سلطنتی انگلیس (چتم هاوس) نیز درسال 95 ، جان کری و  ظریف را نامزد جایزه مشترک خود کرده بود.

 اما هیچ یک از این جوایز فریبکارانه، موجب حفظ حقوق ملت ایران در برجام نشد و صرفا نوعی شگرد سرگرم سازی طرف مالباخته در میان بوده است. 

شده حکایت مذاکراتاسلو در میانه دهه 1990 میلادی و  جایزه صلح نوبل که مشترکا به عرفات و پرز و رابین دادند؛ 

پس از آن که عرفات، اسرائیل را به رسمیت شناخت. او امتیاز نقد داد و وعده تحویل گرفت. عرفات حتی در این اواخر ، در منطقه خودمختار فلسطینی هم اختیار نداشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها