سفیر فرانسه در آمریکا: قدرت‌های اروپایی در تلاش برای حفظ برجام هستند

کد خبر: 298871
|
08:30 - 1396/07/13
نسخه چاپی
سفیر فرانسه در آمریکا: قدرت‌های اروپایی در تلاش برای حفظ برجام هستند
اسلام آبادخبر: سفیر فرانسه در آمریکا اعلام کرد قدرت‌های اروپایی در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای ایران هستند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژرار ارو، سفیر فرانسه در آمریکا در توییتی نوشت اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس در تلاش برای حفظ توافق بین المللی (برجام) هستند که تاکنون موثر بوده است.

دولت های اروپایی نگرانند تلاش های هماهنگ آنها برای متقاعد کردن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تایید توافق هسته ای ایران با شکست همراه شود از این رو به دنبال راه های دیگری برای نجات این توافق دو ساله هستند.

تلاش های لابی اروپایی اکنون بر کنگره آمریکا متمرکز شده است که درصورت عدم حمایت ترامپ از توافق هسته ای، دو ماه برای تصمیم گیری درباره اعمال مجدد تحریم های هسته ای علیه ایران فرصت دارد. اعمال تحریم های جدید می تواند کناره گیری ایران از این توافق و گسترش برنامه هسته ای این کشور را به دنبال داشته باشد.

وقتی ترامپ تهدید کرد تا مهلت ضرب الاجل پانزدهم اکتبر، پایبندی ایران را به این توافق اعلام نمی کند، انگلیس، فرانسه و آلمان سعی کردند از آخرین فرصت شان در نشست های حاشیه ای مجمع عمومی سازمان ملل برای توجیه ترامپ نسبت به خطرات لغو این توافق استفاده کنند. اما به گفته دیپلمات های آگاه از این روند، این تلاش ها راه به جایی نبرده است.

 انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد