توقف طرح جمع آوری کودکان کار به صلاح نیست

کد خبر: 298874
|
07:10 - 1396/07/13
نسخه چاپی
توقف طرح جمع آوری کودکان کار به صلاح نیست
اسلام آبادخبر: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: توقف طرح جمع آوری کودکان کار به صلاح نیست؛ بلکه طرح فوق باید به صورت حساب شده، مدیریت و اجرایی شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار در شهر تهران اظهار کرد: مدیریت اجرای طرح جمع آوری کودکان در این دوره با فرمانداری شهر تهران است.

وی گفت: طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار و خیابانی پایتخت، با مشارکت 17 نهاد انجام می‌شود و سازمان شهرداری نیز یکی از این مجموعه‌ها به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: برای هر یک از مجموعه‌های حاضر در اجرای طرح جمع آوری کودکان کار وظایف خاصی تعیین شده است و شهرداری هم مثل سایر دستگاه‌ها وظایف مشخصی دارد.

نژادبهرام تصریح کرد: از جمله وظایف شهرداری تهران در اجرای طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی می‌توان به تامین وسایل جابجایی و انتقال کودکان فوق و همچنین تامین فضای فیزیکی برای استقرار آن ها نام برد.

وی تاکید کرد: با وجود کم کاری برخی از نهادهای دارای مسئولیت، شهرداری تاکنون در انجام هر دو وظیفه محوله در طرح جمع آوری و ساماندهی کودکان کار، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در تعریف وظیفه سایر نهادها در اجرای طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی، می توان به الزام وزارت بهداشت و درمان به غربالگری کودکان و انجام آزمایش‌ها و معاینه‌های پزشکی آن ها اشاره کرد.

نژادبهرام اضافه کرد: کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای مسئول در اجرای طرح جمع آوری کودکان کار موظف است تا در صورت احراز نیازمندی هر یک از کودکانی که به مراکز مربوطه منتقل می‌شوند، آن ها و خانواده هایشان را مورد حمایت قرار دهد.

وی با اشاره به مشارکت سازمان بهزیستی در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی اظهار داشت: در ادامه شرح وظایف نهادهای متولی اجرای طرح جمع آوری کودکان کار، سازمان بهزیستی نیز مسئولیت ارائه خدمات مددکاری و مشاوره مورد نیاز کودکان را بر عهده دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: سوال اساسی اینجاست که در شرایط فعلی کدامیک از نهادهای یاد شده وظایف تعیین شده خود را در اجرای طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی به درستی انجام می دهند؟

نژادبهرام تاکید کرد: توقف طرح جمع آوری کودکان کار به صلاح نیست و من معتقدم این طرح باید به صورت حساب شده اجرا شود و این امر منوط به انجام وظایف همه سازمان ها و نهادهای حاضر در اجرای طرح مذکور است.

وی یادآور شد: متوقف کردن طرح جمع آوری کودکان کار و خیابانی، پس از گذشت زمان کوتاهی منجر به بروز مجدد این معضل می‌شود و در صورت توقف، مثل دوره‌های قبلی اجرای این طرح، دوباره شاهد حضور کودکان کار در سطح شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

آخرین مطالب