مدیر میراث فرهنگی اسلام آبادغرب خبر داد:

دستگیری و انهدام باندحفاری غیر مجاز آثار تاریخی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 298918
|
13:43 - 1396/07/12
نسخه چاپی
دستگیری و انهدام باندحفاری غیر مجاز آثار تاریخی در اسلام آبادغرب
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسلام آباد غرب از دستگیری و انهدام یک باند 5 نفره حفاران غیر مجاز آثار تاریخی در اسلام آبادغرب خبر داد.

شهرام علی یاری مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسلام آباد غرب در گفتگو با خبر نگاراسلام آباد خبراظهار کرد: یک باند 5 نفره مرکب از دو نفر بومی منطقه و 3 نفر غیر بومی که قصد داشتند دریکی از روستاهای بخش حمیل با استفاده از دستگاه فلزیاب اقدام به حفاری غیر مجاز و بدست آوردن اشیاء تاریخی نمایند دستگیر شدند.

 

 

علی یاری ضمن قدردانی از دستگاه انتظامی و قضایی شهرستان خاطرنشان کرد: متاسفانه این گروه از سادگی افراد بومی سوء استفاده کردند که با هوشیاری پاسگاه انتظامی منطقه و دستور مقام محترم قضایی به سزای اعمالشان رسیدند.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب در تشريح خبر متلاشی شدن این باند بزرگ حفاری های آثار باستانی در شهرستان بيان كرد: ماموران پاسگاه انتظامي قلعه هرسم در پی کسب اخبار و اطلاعات مردمی مبنی بر فعالیت یک باند بزرگ حفاری آثار باستانی در منطقه، شناسایی و دستگیری این افراد در دستور قرار دادند.


وی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی قلعه هرسم موفق شدند این باند را حین حفاری دستگیری و جهت تحقیقات به پاسگاه منتقل کنند.


سرهنگ سرتیپ نیا  با بیان اینکه؛ متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، خاطرنشان کرد: از این باند دو دستگاه گنج یاب، ادوات حفاری و یک دستگاه خودرو پژو کشف و ضبط گردید.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد