روحانی:

ملت ایران در برابر دیکتاتوری همچون آمریکا سر تسلیم فرود نمی‌آورد/ به برجام نه ماده‌ای اضافه می‌شود و نه تبصره‌ای/ درصحبت‌های ترامپ جز فحاشی و اتهامات واهی حرف دیگری وجود نداشت

کد خبر: 298986
|
22:21 - 1396/07/21
نسخه چاپی
ملت ایران در برابر دیکتاتوری همچون آمریکا سر تسلیم فرود نمی‌آورد/ به برجام نه ماده‌ای اضافه می‌شود و نه تبصره‌ای/ درصحبت‌های ترامپ جز فحاشی و اتهامات واهی حرف دیگری وجود نداشت
اسلام آبادخبر: رئیس جمهور با اشاره به سخنرانی ترامپ گفت: در سیاست های ترامپ جز فحاشی و اتهامات واهی عایه ایران وجود نداشت.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در گفت و گوی تلویزیونی که از شبکه خبر پخش شد با اشاره به سخنان ترامپ عنوان داشت: در سیاست های ترامپ جز فحاشی و اتهامات واهی عایه ایران وجود نداشت .

وی افزود: رئیس جمهور را دعوت می کنم هم تاریخ را بهتر بخواند و هم تعهدات بین المللی و هم اهلاق را بهتر بدانند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ترامپ خبر ندارد که ظاهرا آمریکا چند دهه پیش دولت کودتا را بر سر کار آورد، یادآور شد: او ظاهر فراموش کرده که در 8 سال جنگ آمریکا از متجاوز حمایت کرده است. تاریخ را باید بهتر بخوانیم در طول 40 سال امریکا چه کرد هم طراز آن باید جغرافیا را خواند همان خلیج فارسی که امریکا هنوز یاد نگرفته خلیج فارسی که ناوگان امریکا در آن رفت و امد می کند.

وی ادامه داد: حقوق بین الملل را هم امریکا دقیق نمی داند و معاهده چند جانبه ای که شورای امنیت ضامن است را نمی داند و این معاهده  تنها بین امریکا و ایران نیست.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با طرح این سوال که ایا ملتی که دموکراسی را مد نظر قرار می دهد و به تعهداتش احترام گذاشته یاغی است یا دولت آمریکا که در مناطق مختلف در پی تجاوز است؛ افزود:  کسی ادعای مبارزه با سلاح هسته ایی را دارد که تنها کشوری است که دو بار از سلاح هسته ای استفاده کرده و هم اکنون در همان منطقه تهدید می کند. یک بار دیگر  برای مردم ما روشن شد که دولت امریکاعلیه ایران و مردم مظلوم خطش را ادامه می دهد ؛ اما ملت ایران برابر دیکتاتوری مثل آمریکا سر تسلیم فرود نمی آورد.

وی تاکید کرد: خیلی از کشورها و افراد مانند صدام به دنبال شکست ایران بودند، اما موفق نشدند؛ اما امروز بیشتر از همیشه باید متحد باشیم و امروز مشخص شد برجام بسیار قوی است .  امروز کشورهای بزرگ دنیا و اتحادیه اروپا علیه آمریکا در برجام موضع گرفتند و امریکا تنها تر از همیشه شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی ادامه داد: امروز کشورهای بزرگ دنیا و اتحادیه اروپا علیه آمریکا در برجام موضع گرفتند و امریکا تنها تر از همیشه شد.

وی با بیان اینکه ایران برابر تروریسم در صف اول قرار داشته و ایران در برابر تروریسم ساخت آمریکا ایستادگی می کند گفت:  سپاه پاسداران در کنار مردم قبل از جنگ تحمیلی در برابر گروهک های تروریستی به سرگردگی امریکا و در طول جنگ تحمیلی ایستادگی کرده است.  آیا  سپاه فاسد است یا دولت هایی که علیه دولت های قانونی منطقه تلاش کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: ایران دیکتاتور است که با رای مردم  انتخاباتش انجام می شود یا دولت های که مورد حمایت امریکا هستند و قبیله ایی اداره می شوند و رنگ  انتخابات را ندیدند؛ یادتان رفته به یک هواپیمای مسافربری حمله کردید به عراق و افغانستان حمله کردید .

وی با انتقاد از سیاست های ترامپ گفت: چطور نگران موشک های ایران هستید که خود تامین کننده سلاح در منطقه و بر هم زدن نظم منطقه هستید  ؟ سلاح ما برای دفاع ماست و ما به تقویت دفاعی خود ادامه می دهیم  .

وی درباره ساز و کار ادامه برجام عنوان داشت: ما به برجام به عنوان معاهده بین المللی  و چند جانبه تا زمانی که منافع ما تامین می شود پایبندیم و با آژانس همکاری می کنیم و اگر منافع ما تامین نشود رفتار دیگری را در پیش می گیریم.  ما از فحاشی های دولت آمریکا غافل گیر نشدیم چرا که 40 سال است به آن عادت داریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما متحد شدیم و نمی توانید بین ملت ایران و رهبری جدایی بیاندازید؛ چرا که دین ما از سیاست جدا نیست و فرامین رهبری مطاع برای ملت ایران است. همه اقوام و و افراد برابر دشمنان می ایستند ،آمریکا باید دست از سیاست خصمانه بردارد .

حجت الاسلام والمسلمین روحانی یادآور شد: ملت ما در برابر توطئه گران ایستادگی می کند و هدف دشمن جلوگیری از رشد اقتصادی جمهوری اسلامی است.  علی رغم حرف ها ترامپ ملت ما برای رشد اقتصادی گام بر می دارد و فرامین رهبری را سرلوحه قرار می دهد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها