واکنش اهالی خانه ملت به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا

کد خبر: 299002
|
13:50 - 1396/07/22
نسخه چاپی
واکنش اهالی خانه ملت به تهدیدات رئیس جمهور آمریکا
اسلام آبادخبر: نمایندگان مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سخنان سخیفانه رئیس جمهور نادان آمریکا واکنش نشان دادند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، با توجه به سخنرانی های شب گذشته رئیس جمهور دیوانه و بیسواد آمریکا و نسبت دادن اتهاماتی بی پایه و اساس که حاکی از قدرت روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به شماره افتادن نفس های صهیونیسم و آمریکا است نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

تنی چند از این نمایندگان با محکوم کردن سخنان ترامپ بیسواد که حتی از ترجمه نام خلیج همیشه فارس نیز ناتوان مانده و ظاهرا هنوز از درس های ملت ایران نظیر سرنگونی رژیم شاهنشاهی، رشادتهای رزمندگان در جنگ با عراق، برخورد با شناوران آمریکایی، هلاکت داعش عبرت نگرفته است به نمایندگی از 70 میلیون ایرانی صدای ملت آزاده ایران را به گوش جهانیان رسانیدند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور

اگر مصوبه جدیدی از کنگره آمریکا بیرون بیاید قطعا با اقدامات متقابل ما در مجلس شورای اسلامی مواجه خواهد شد 

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس، با بیان اینکه ترامپ و کنگره به جای خروج رسمی از برجام به ادامه سنگ اندازی در مسیر برجام با شدت بیشتر خواهند پرداخت، گفت : در حال بررسی سناریوهای متقابل هستیم،اگر مصوبه جدیدی از کنگره آمریکا بیرون بیاید قطعا با اقدامات متقابل ما به ویژه در مجلس شورای اسلامی مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، با اشاره به سخنان شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته ای ایران و ۱+۵ اظهار داشت: تصمیم‌گیری درباره برخی توافق‌ها و قراردادها نیازمند تصویب کنگره آمریکاست اما رد یا تایید برخی توافق‌ها مانند برجام در اختیار رئیس‌جمهور آمریکاست، لذا ترامپ می‌توانست آن را رد یا تایید کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال ما معتقدیم برجام توافقی چندجانبه است که آمریکا به صورت یک جانبه نمی‌تواند از آن خارج شود اما در صورت تصمیم به خروج نیازی به تصویب کنگره نیست.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم‌‌گیری درباره برجام را از باب تفویض اختیار یا از سر خود رد کردن به کنگره واگذار کرده است، گفت: کنگره آمریکا در این شرایط در فرصت 2 ماهه خود می‌تواند خروج آمریکا از برجام را مطرح و بعد برای اجرا به ترامپ واگذار کند یا برجام را تایید یا اینکه برجام را تایید یا رد نکند.
ذوالنوری ادامه داد: در حالت سوم کنگره می‌تواند رویکرد فعلی که به شکل کژدار و مریز بوده را ادامه دهد که در این صورت نیز می‌تواند تحریم یا فشاری هم پیش‌بینی نکند یا با اعمال فشار، تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: به نظر می‌رسد کنگره حالت سوم یعنی عدم رد یا تایید برجام را در پیش گیرد، در حقیقت آمریکا همان راهی که تاکنون رفته را ادامه خواهد داد که برای جمهوری اسلامی ایران هم تازگی نداشته و امری قابل پیش‌بینی بوده است.

وی یادآور شد: هرچند امکان افزایش فشار یا تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران وجود دارد اما این اقدامات تاثیری بر ما نخواهد داشت زیرا جامعه جهانی با آمریکا همراهی ندارد و همانند گذشته تبعیت از تصمیمات کنگره آمریکا برای اتحادیه اروپا و غیره الزام آور نیست.

علاء الدین بروجردی

حواله دادن برجام به کنگره فرار رو به جلوی ترامپ است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نقض برجام از سوی آمریکا را نشان دهنده غیرقابل اعتماد بودن این دولت خواند و گفت: حواله دادن برجام به کنگره، فرار رو به جلوی ترامپ است. 

علاء الدین بروجردی درباره سخنان ضدایرانی دیشب ترامپ اظهار داشت: همه دنیا می‌دانند که امروز عامل اصلی بمباران‌های متعدد و جنگ‌های تحمیلی به کشورها از جمله عراق، سوریه، لیبی و یمن خود آمریکایی‌ها هستند زیرا این کشور، سیاست فعال نگه داشتن کارخانجات تسلیحاتی خود را دنبال می‌کند و بر همین اساس جنگ را طراحی و راه‌اندازی می‌کند تا بتواند به تجارت پرسود سلاح دستیابی پیدا کند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که ترامپ یک تاجر حرفه‌ای است، بنابراین ویژگی جنگ‌طلبی آمریکا در این دوران بیش از گذشته نمود و ظهور پیدا کرده است و به همین دلیل آمریکا به منظور دور کردن خود از این اتهام، سعی می‌کند افکار عمومی را با سیاست فرافکنی به کشورهای مستقل به ویژه جمهوری اسلامی ایران، از واقعیت منحرف کند.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که بنیانگذار القاعده و داعش و بسیاری از گروه‌های تروریستی آمریکایی‌ها هستند که در مقاطع مختلف و برای تحقق اهداف نامشروع خود در کشورها این گروهک‌ها را به وجود می‌آوردند.

بروجردی همچنین بیان کرد:  جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم است و متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه فقط یک فرافکنی بی‌ارزش است و جهان می‌داند که عامل اصلی حمایت از پدیده شوم تروریسم خود آمریکایی‌ها هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آن بخش از سخنان ترامپ که مدعی نقش ایران در حمله به سفارتخانه‌های آمریکا در دیگر کشورها بود، گفت: علیرغم اینکه کنگره آمریکا گزارش مفصلی از نقش عربستان در حادثه 11 سپتامپر داشت ولی اجازه ندادند در این مورد تحقیق یا گزارش آن علنی شود ولی حتی ترامپ این رخداد تروریستی را هم متوجه ایران کرده و این امر نشان می‌دهد که ترامپ سخنان و ادعاهای بسیار بی‌ارزشی را مطرح کرده؛ درحالیکه آمریکا و هم‌پیمانانش بیشترین نقش را در حوادث متعدد تروریستی منطقه و جهان داشته‌اند.

وی درباره موضع ترامپ علیه برجام نیز توضیح داد: نقض برجام توسط آمریکا در موارد متعدد، نشان‌دهنده غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای همه جهانیان است و اگرچه ترامپ در این موضع‌گیری، موضوع برجام را به کنگره احاله کرده ولی یک نوع فرار رو به جلو تلقی می‌شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر آمریکا بخواهد برجام را کنار بگذارد، مصداق بارز "پاره کردن برجام" است و در این صورت برای جمهوری اسلامی ایران راهی جز "به آتش کشیدن برجام" باقی نمی‌ماند لذا کنگره آمریکا در برابر آزمون مهم تاریخی قرار دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا بداند امروز توانمندی ایران در عرصه فناوری هسته‌ای نسبت به قبل از توافق هسته‌ای بسیار بیشتر است و اگر قرار بر این باشد که ایران مجددا در این ریل حرکت کند، قطعا با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

بروجردی تاکید کرد: برای آمریکا و ترامپ، کره شمالی خوب است زیرا رئیس جمهور آمریکا عملا مروج و مشوق حرکت کشورها به سوی سلاح هسته‌ای هستند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که علاوه بر تعهدات در NPT و داشتن فتوای مهم مقام معظم رهبری در باب تحریم سلاح‌های هسته‌ای، به عدم گرایش به سوی چنین سلاح‌هایی متعهد است؛ ولی این مسائل در بازار آمریکا خریداری ندارد و برای آمریکا همان سیاست‌هایکره شمالی خوب است که این‌گونه آمریکا را به چالش می‌کشد.

محمدابراهیم رضایی

خروج آمریکا از برجام فرصتی برای ایران و اروپا جهت به انزوا کشاندن آمریکاست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است: جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای اروپایی عضو ۵+۱ باید از خروج آمریکا از برجام به عنوان فرصتی برای به انزوا کشاندن آمریکا استفاده کند.

محمدابراهیم رضایی  در واکنش به مخالفت وزرای دولت اوباما و کشورهای اروپایی با خروج آمریکا از برجام یا ارایه گزارش کذب درباره عدم پایبندی ایران به برجام، گفت: ترامپ به لحاظ رفتاری به دنبال تحقق تهدیدات خود علیه جمهوری اسلامی ایران است، منتهی باید تلاش شود آن را به فرصتی برای کشور تبدیل کنیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای اروپایی 5+1 باید در انزوای آمریکا به جهت مخالفت‌های مکرر تلاش کنند، همچنین در داخل کشور مواضع قاطع و انقلابی متناسب با حکمت و مصلحت اخذ تا شر آمریکایی‌ها از کشور دفع شود.

رضایی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از هر روزنه‌ای برای آسیب به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند، گفت: طرح موضوعاتی چون خروج آمریکا از برجام یا عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای اصولی و در چارچوب قانون نیست، حمایت اروپایی‌ها از برجام و تایید تعهد ایران از سوی آنها نشان از پایبندی ایران دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: بیان اظهارنظرهای مخالف با عقیده رئیس جمهور آمریکا در مورد تعهد ایران به برجام و تاکید بر عدم خروج آمریکا به دلیل منافعی است که این توافقنامه برای جامعه جهانی دارد.

اکبررنجبرزاده

سیاست های اصولی ایران آمریکا را منزوی کرده است/ تحریم و تهدید سپاه پاسداران یعنی تهدید ۸۰ میلیون ایرانی

عضو هیات رییسه مجلس، با تاکید بر شکست سیاست های ضد ایرانی آمریکا درمنطقه، گفت: اقدامات اصولی و صحیح ایران آمریکا را در دنیا منزوی کرده است. 
اکبررنجبرزاده در واکنش به اظهارات رییس جمهور آمریکا درخصوص ایران و برجام، گفت: اظهارات ترامپ نشان از عجز و ناتوانی دولت آمریکا دارد، یعنی از معادلات بین المللی و قوانین عدول کرده و پایبندی خود نسبت به تعهدات بین المللی را نقض می کند، بنابراین این رویه یک شکست کاملا آشکار برای دولت آمریکا است.
نماینده مردم اسدآباد درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه ورود آمریکا به بحث برهم زدن توافق برجام حکایت از شکست آمریکا دردهه های اخیر دارد، افزود: سیاست آمریکا بر مبنای زور، ظلم، جور، استثمار و استعمار است که اینگونه سیاست ها در شرایط فعلی جهان دیگر کارایی ندارد؛ ضمن اینکه این اقدامات آمریکا و رییس جمهور این کشور به نیم قرن گذشته باز می گردد.

وی با تاکید براینکه اینگونه حرکت ها و اقداما ت در شرایط فعلی دنیا منجر به شکست است، تصریح کرد: تمامی ملت های جهان درکمتر از یک دقیقه اوضاع جهانی را رصد کرده و نسبت به مسائل و اتفاقات قضاوت می کنند، ازاین رو سیاست های این چنینی آمریکا تنها نوعی شکست برای این کشور بوده و به طورحتم آمریکا در معادلات منطقه دچار خطا و اشتباه شده است؛ ضمن اینکه آمریکایی ها به اهداف از پیش تعیین شده خود دست پیدا نکردند.

رنجبرزاده با بیان اینکه آمریکایی ها درحال از دست دادن همپیمانان خود درمنطقه هستند، ادامه داد: به طور قطع این اقدامات و اظهارات رییس جمهور آمریکا به معنی آن است که جمهوری اسلامی ایران به پیروزی دست پیدا کرده است، ضمن اینکه اصول صحیح و طراحی درست نظام جمهوری اسلامی ایران آمریکا را درمرحله انزوا قرار داده است؛ بنابراین تمامی اقدامات آمریکا همانند سیاست های گذشته این کشور منجر به شکست خواهد شد.

این نماینده مردم درمجلس دهم درخصوص تحریم سپاه پاسداران از سوی آمریکا، گفت: سپاهیان تعداد مشخصی از افراد نیستند، بلکه سپاه برخواسته از جان و دل ملت ایران بوده و تعداد نامحدودی هستند، 20 میلیون بسیجی به همراه تمامی سرداران سپاه دررکاب نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه قرار دارند؛ متاسفانه آمریکا تنها یک تعداد عضو نظامی خاص را  سپاهی می داند، به طورحتم تحریم سپاه یعنی تحریم ملت ایران و تهدید سپاه به معنای تهدید 80 میلیون جمعیت خواهد بود.
وی با بیان اینکه مردم درمقابل هرگونه تهدید علیه سپاه پاسداران صف آرایی می کنند،گفت: به صورت واحد و منسجم درمقابل این حرکت زیاده خواهانه رییس جمهور آمریکا خواهیم ایستاد، ضمن اینکه اینگونه اقدامات آمریکا درهمبستگی ملت ایران هیچگونه تاثیری نخواهد داشت؛ همچنین مواضع و سیاست های رییس جمهور آمریکا تنها شکستی برای دولت افراطی ترامپ تلقی می شود.

عضو هیات رییسه مجلس، با تاکید براینکه درمقابل سیاست های آمریکا پاسخ مناسبی خواهیم داد، افزود:ملت ایران درتمامی عرصه ها از منافع سرزمین خود درمقابل کشورهای زیاده خواه دنیا حمایت خواهند کرد؛ البته رییس جمهور کشورمان نیز پاسخ های قاطعانه ای را نسبت به اظهارات رییس جمهور آمریکا مطرح کردند.

رحیم زارع

 

اظهارات ضد ایرانی ترامپ محلی از اعراب ندارد/تایید پایبندی ایران به تعهداتش در توافق هسته ای از سوی آژانس انرژی اتمی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش را در توافق هسته ای اعلام کرده، بنابراین اظهارات بی پایه واساس ترامپ محلی از اعراب ندارد. 

رحیم زارع درباره اظهارات ضد ایرانی ترامپ گفت: رئیس جمهور آمریکا با اظهارات غیرمنطقی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، روز به روز کشور خود را در جهان منزوی تر می کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی صریحا اعلام می کند جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بوده است بنابراین اظهارات بی پایه و اساس ترامپ محلی از اعراب ندارد.

نماینده آباده، بوانات و خرم بید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام با پیروی از دستورات مقام معظم رهبری، مسیر عقلانیت را طی خواهد کرد و در این راستا حفظ منافع نظام و مردم برای مسئولان مهم است.

زارع با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره مقابل تروریست ها می ایستد، افزود:سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، برخواسته از دل ملت است و همواره از امنیت جمهوری اسلامی دفاع می کند و اقدامات آمریکایی ها نمی تواند در اراده سپاه در دفاع از جمهوری اسلامی ایران خللی وارد کند.  

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره برجام، توهین به رای مردم آمریکا بود چرا که دولت آمریکا، توافقنامه برجام را امضا کرده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها