مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

کشف 4ونیم تن مواد غذایی فاسد در اسلام آبادغرب/ پلمب 41 مکان غیر بهداشتی در شهرستان

کد خبر: 299010
|
11:40 - 1396/07/24
نسخه چاپی
کشف 4ونیم تن مواد غذایی فاسد در اسلام آبادغرب/ پلمب 41 مکان غیر بهداشتی در شهرستان
اسلام آبادخبر: مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب از کشف 4ونیم تن مواد غذایی فاسد و پلمپ 41 مرکز تهیه و توزیع اماکن عمومی در شش ماهه اول سال جاری در شهرستان خبر داد.

عباس بیگلری در گفتگو با اسلام آباد خبر، با اشاره به  اهمیت سلامت مردم اظهار کرد: در بازرسی های مداوم از مراکز تهیه و توزیع شهرستان، حجم بازدید ها به راحتی، به 2 هزار بازدید در ماه می رسد با وجود اینکه همکاران ما صبح ها بازدید می کنند در بعدازظهر ها نیز گشت های فعال به صورت شیفتی مشغول به کار هستند و علاوه بر آن همکاران ما در ساعات غیر اداری بعدازظهر هم آنکار بوده یعنی اگر گزارشی به ما بدهند  سریعاً  مورد پیگیری قرار می گیرد.

 

 

وی افزود: بازدید های صورت گرفته در سال گذشته منجرم به کشف 23 تن مواد غذایی تاریخ گذشته شده است، امسال نیز بالغ بر 4و نیم تن مواد غذایی تاریخ گذشته مشکوک و فاسد شناسایی شده است که بعضی از این مواد غذایی در محل معدوم شده است.

 

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان گفت: در شهرستان 1283 مرکز تهیه و توزیع و 739 مورد اماکن عمومی وجود دارد. در حوزه روستایی نیز 403 مورد مرکز تهیه و توزیع و 473 مورد اماکن عمومی وجود دارد و  در مجموع 1686 مراکز تهیه و توزیع و 1212 مورد نیز اماکن عمومی در کل شهرستان وجود دارد که تحت نظارت بهداشت محیط شهرستان هستند وتوسط کارشناسان بهداشت ماهی یک بار و بعضی اماکن گاهی دو یا سه بار در ماه بازدید می شوند.

 

 

بیگلری در پاسخ به سوال خبرنگاراسلام آباد خبر  در خصوص؛ مشکلاتی همچون نبود سرویس بهداشتی، نبود نوبت دهی سازماندهی شده و... در مطب ها عنوان کرد: 54 مطب و 4 آزمایشگاه در سطح شهر وجود دارد که مورد بازدید کارشناسان ما قرار می گیرند و مکان هایی که فاقد رعایت اصول بهداشتی و مشکلاتی ازین دست باشند پروانه بهداشتی آن ها لغو می گردد.

 

 

وی افزود: مردم می توانند با شماره گیری تلفن ثابت 190 شکایات خود را اعلام کنند تا در بازه زمانی کوتاه به ما ارجاع داده بشود و بر اساس اولویت مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان با اشاره  به روند رو به افزایش  تعداد عطاری ها ومغازه های فروشنده داروهای گیاهی و عرقیجات گفت: این اماکن باید مجوز فروش داشته باشند و مصرف کنندگان به تاریخ عرقیجات و داروی مصرفی خریداری شده توجه نمایند عرقیجاتی که تاریخ مصرف ندارد جعلی بوده و می تواند عوارضی برای شخص ایجاد کند و هر محصولی باید تاریخ تولید و انقضاء، ترکیبات محصول، آدرس دقیق کارخانه و علامت سیب سلامت (به معنای مجوز از وزارت بهداشت) را داشته باشد.

 

 

وی در خصوص نظارت بر رستوران ها، اماکن عرضه غذای آماده و فست فودهای سطح شهر خاطرنشان کرد:  یک سری دستگاه های جدید از سوی وزارت بهداشت در اختیار بازرسان بهداشت قرار گرفته که روغن را پایِش می کند.دو بحث در مورد روغن ها وجود دارد این است که، روغن بر اساس حرارتی که دارد ممکن است کیفیت خود را از دست بدهد و مورد دیگر که هست تقلبی که در روغن استفاده می شود مثلا" گاهی برای شفافیت و کیفیت دار کردن زولبیا بامیه برای فروش در آن شربت معده ریخته می شود که در حالت عادی قابل تشخیص نمی باشد ولی با دستگاه های تست جدید  می توان تشخیص داد روغن استفاده شده سالم است یا خیر.

 

 

این کارشناس بهداشت در خصوص اخطار دادن به اماکن گفت:  دو نوع اخطار وجو دارد زمانی که نقصی دیده شود در حد اینکه همان لحظه پلمپ شود هماهنگی های لازم صورت می گیرد ظرف 48 ساعت آن مکان پلمپ می شود. اگر مشکل زیاد حاد نباشد بعد از اخطار به وی فرصت داده می شود تا مالک در یک بازه زمانی کوتاه مشکل را برطرف کند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد