لاریجانی در بدو ورود به فرودگاه تهران:

اظهارات ترامپ مورد تمجید هیچ یک از اعضای اتحادیه بین‌المجالس قرار نگرفت/ اذعان کشورها به اجرای برجام از سوی ایران طبق تعهدات

کد خبر: 299044
|
09:17 - 1396/07/25
نسخه چاپی
اظهارات ترامپ مورد تمجید هیچ یک از اعضای اتحادیه بین‌المجالس قرار نگرفت/ اذعان کشورها به اجرای برجام از سوی ایران طبق تعهدات
اسلام آبادخبر: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش اعضای اتحادیه بین‌المجالس به اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران گفت: هیچ کشوری از اظهارات ترامپ تمجید نکرد و همگی به موضع نادرست آمریکایی‌ها در حوزه هسته‌ای اذعان داشتند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (دوشنبه 24 مهرماه ) در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد مورد استقبال نمایندگان مجلس و برخی مسئولان کشور قرار گرفت.  

لاریجانی در بدو ورود خود در مصاحبه تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد، به حضور خود در صد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس که در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر توانستیم رایزنی‌های مشترکی با همتایان و سران برخی کشورها داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنوع قومی و مذهبی دستاویزی برای ایجاد بحران در عرصه بین‌الملل شده است، عنوان کرد: روسای پارلمان‌ها بر حل این بحران‌ها تأکید داشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری این اجلاس مصادف با اظهارات آمریکایی‌ها شد، تصریح کرد: نکته قابل توجه این بود که در این اجلاس کسی از حرف‌های ترامپ تمجید نکرد و همه به نحوی به موضع نادرست آمریکایی‌ها اشاره داشته و تأکید داشتند آمریکایی‌ها در حوزه هسته‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند از این رو از رفتار صبورانه و حکیمانه جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند که مطابق تعهدات عمل می‌کنند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به ملاقات‌هایی که در جریان این سفر با اروپایی‌ها و آسیایی‌ها داشت، اظهار کرد: آنها با لسان تند نسبت به رفتار آمریکا صحبت کردند و تأکید داشتند این مسیر مورد پسند جامعه بین‌الملل نیست.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: این نکته مهمی است که رفتار جمهوری اسلامی تا امروز این شایستگی را داشته که کشورهای دوست مثل چین و روسیه و سایر کشورها چنین نظری درباره ایران داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به مذاکراتی که با مسئولان روسیه صورت گرفت، گفت: جلساتی با فدراسیون و دومای روسیه صورت گرفت که عمدتا پیرامون گسترش روابط و پروژه‌های مهمی بود که باید در این زمینه از ظرفیت‌های دو طرف استفاده کرد که قرار شد وزرای مربوطه این مهم را پیگیری کنند.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه به دنبال صعود روابط اقتصادی با روسیه هستیم، افزود: لازم است در کنار اشتراکات و رایزنی های سیاسی با روسیه در حوزه اقتصادی نیز سطح روابط خود را با این کشور افزایش دهیم.

رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان ادامه داد: در جریان این سفر با حدود 18 کشور دیگر در حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی گفت و گو کردیم و مطلع شدیم روابط بانکی مان با برخی کشورها که در حال آماده سازی بود، به اتمام رسیده و ارتباط برقرار شده است.

وی همچنین به رایزنی با کشورها در خصوص مسائل منطقه اشاره و تصریح کرد: پوتین در سخنرانی خود از مذاکرات آستانه که با حوزه ایران و روسیه برگزار شده بود، به خوبی یاد کرد و نکاتی در جهت تعمیق مسیر شکل گرفته بیان شد تا فضای امنی در منطقه ایجاد شود.

لاریجانی افزود: با سایر کشورها نیز در این حوزه گفت و گو کردیم و امیدواریم مسیری که جمهوری اسلامی انتخاب کرده با طمأنینه ادامه داده شود چرا که کشورها رفتار ایران را رفتار سنجیده ای عنوان کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید برخی کشورها در نطق علنی خود ایرادی به آمریکا نگیرند اما در جلسات خصوصی خود مسائل را صریح بیان می کنند چنانچه کشوری که رابطه نزدیک به آمریکا داشت در جلسه ای خصوصی با صراحت گفت آمریکا یک شیطان بین المللی است که این نظرات نتیجه رفتار سنجیده ایران است.

وی در ادامه همکاری روسیه، ایران و ترکیه در ایجاد آرامش در سوریه را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: علیرغم اینکه برخی کشورها  نسبت به این اشتراکات حساسیت داشتند اما به طور عموم بر این نکته متفق بودند که مدل خوبی ارائه شد که نشان می دهد هم روسیه از هوشیاری خوبی برخوردار است و هم مدل انتخاب شده موفق بوده است که سایر مشکلات نیز می تواند از این طریق حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از روسیه برای برگزاری جلسه بزرگ و مهم اتحادیه بین المجالس که با احترام برگزار شد، تشکر کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها