در پی ایرادات وارده به مدیریت حمل و نقل عمومی؛

خودروهای پلیس راهور هم سد معبر می کنند/ از کمبود نیرو تا نارضایتی مردم

کد خبر: 299077
|
08:10 - 1396/07/26
نسخه چاپی
خودروهای پلیس راهور هم سد معبر می کنند/ از کمبود نیرو تا نارضایتی مردم
اسلام آبادخبر: یکی از انتقادات مطرح شده نسبت به پلیس راهور، راه بندانهایی که توسط خودروهای پلیس ایجاد می شودو سبب نارضایتی مردم شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در مواردی ترافیکهای شهری و شلوغی خیابانها که سبب راه بندان می شود به دلیل سانحه تصادف نبوده بلکه خودروهای پلیس در بخشی از خیابان توقف می کنند که البته سبب سختی تردد خودروها خواهد شد.


برخی از رانندگان، خودروها و موتورهای پلیس راهور را عاملی در تشدید ترافیک می دانند که به اسم هدایت و مدیریت ترافیک راه بندان می کنند.

در حالی که برای بسیاری از رانندگان علت این اقدامات پلیس نامعلوم است اما مسئولین پلیس راهور انجام چنین کارهایی را به منظور روان سازی ترافیک و کاملا حساب شده می دانند.

استقرار خودروهای پلیس جهت روان سازی ترافیک و نه سد معبر


سرهنگ قاسمیان، رئیس پلیس ترافیک شهری در این باره گفت: خودروهای پلیس در نقاطی که مدنظر پلیس است مستقر می شوند و برابر زمان بندی ترافیک نسبت به روان سازی آن اقدام می کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی معتقدند که پلیس سد معبر می کند و سبب تشدید ترافیک می شود افزود: آنچه واقعیت امر است این بوده که این اقدامات جهت روان سازی ترافیک و به نفع مردم انجام می شود.


برخی از رانندگان استفاده از نیروهای آموزش ندیده و عدم دسترسی آنان به بیسیم جهت اطلاع از ادامه وضعیت مسیر را علت ایجاد ترافیک با وجود استقرار خودروهای پلیس می دانند و معتقدند باید در این مسیرها ماموران کادر که آشنایی بیشتری با قانون دارند مستقر شوند زیرا نیروهای وظیفه در مواردی سلیقه ای و نه قانونی رفتار می کنند.

سرهنگ قاسمیان در پاسخ به این درخواست مردمی با اشاره به اینکه گره های ترافیکی در شهرها بیشتر است گفت: از آنجا که ما در مواردی با کمبود نیرو مواجه هستیم قانون جدید رسیدگی به تخلفات اجازه جایگزینی را با به کارگیری افسران وظیفه آموزش دیده داده است.

وی این اقدامات را در جهت روان سازی ترافیک دانست و افزود: البته عملکرد این نیروها توسط افسران کادر به دقت کنترل می شود.

 

.
 

استقرار خودروهای پلیس جهت روان سازی ترافیک اصولی نیست


سرهنگ هاشمی؛ رئیس پلیس سابق راهور تهران بزرگ گفت: استقرار خودروهای پلیس جهت کنترل ترافیککاری غیر اصولی است اما شرایط فعلی ترافیک چنین ایجاب می کند.


وی با اشاره به اینکه مردم چنین عملکردی را پسندیده نمی دانند افزود: اعمال این محدودیتها کار درستی نیست اما شرایط بحرانی حال حاضر  ترافیکهای شهری راه چاره دیگری برای پلیس باقی نمی گذارد.

سرهنگ هاشمی با بیان اینکه معابر، مدیریت ترافیک و حمل و نقل عمومی ما مشکل دارد گفت: پلیس جهت روان سازی ترافیک مجبور است به عنوان یک مسکن، دست به چنین اقدامی بزند.

پلیس راهور همواره حافظ نبض تپنده شریانهای شهری است و اقدامات این یگان، تاثیری فوری و مشهود بر ترافیک شهری دارد اما باز شدن گره های ترافیک بیشتر از اعمال محدودیتهای ترافیکی نیازمند ترویج فرهنگ رانندگی و اصلاح رفتارهای رانندگان است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد