قاتل ستایش سحرگاه فردا اعدام می شود

کد خبر: 299091
|
10:38 - 1396/07/26
نسخه چاپی
قاتل ستایش سحرگاه فردا اعدام می شود
اسلام آبادخبر: براساس اعلام دادگستری استان تهران، قاتل ستایش قریشی سحرگاه فردا برای اجرای حکم اعدام به دار آویخته می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ ۲۳ فروردین‌ سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختربچه ۶ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود کهستایشقریشیکه به‌گفته پدر او ۲۲ فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر ۱۷ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران،قاتلستایشرا بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف بهاعدامو بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تأیید شد.

قاتل ستایش سحرگاه فردا اعدام می شود/ پنجشنبه آفتاب برای امیرحسین طلوع نمی کند

قاتل ستایش در طول این مدت به دلیل اینکه زیر 18 سن داشت در کانون اصلاح و تربیت استان تهران به سر می‌برد و چندی پیش نیز وکیل وی از بستری شدن موکلش در بیمارستان اعصاب و روان خبر داد.

پزشکی قانونی پیش تر سلامت روان قاتل ستایش را تأیید کرده بود.

۱۰ بهمن سال ۹۵،حکم قاتل ستایشبرای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارجاع شد، و فقط منتظر تعیین تکلیف دادگاه در خصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل از سوی دادگاه بود که خانواده اولیای دم ستایش درخواست کرده بودند.

دادستان ورامین پیش‌تر درباره این پرونده گفته بود: آن طور که خانواده مقتول گفته‌اند، برای اینکه مجبور نشوند تفاضل دیه ناشی از اجرای قصاص را بپردازند، یحتمل قصاص را معلق و بحث اعدام را پیش بکشند. البته در حال حاضر نمی‌توان نظر قطعی داد زیرا امکان دارد تا روز اجرای حکم، تصمیم‌شان تغییر کند و قصاص را اجرا کنند.

مرادطلب تأکید کرده برای اینکه سوءتفاهمی پیش نیاید، دستگاه قضایی هیچ ورودی به موضوع اخذ گذشت نداشته است و فقط آن چه را حکم صادر شده و تصمیم اولیاء‌دم است، اجرا می‌کند.

اولیای دم ستایشاز دادگاه تقاضای تعیین ارش‌البکاره و مهرالمثل کرده بودند که دادگاه موضوع را به کارشناس ارجاع داد. کارشناس اولیه این پرونده، ۴۰ میلیون تومان به‌عنوان ارش البکاره و ۴۰ میلیون تومان هم به‌عنوان مهر المثل تعیین کرد.

با اعتراض اولیای دم ستایش به کارشناسی اولیه، موضوع به هیئت سه‌نفره کارشناسی ارجاع شد و نهایتاً این هیئت، ۶۰ میلیون تومان به‌عنوان ارش‌البکاره و ۶۰ میلیون تومان نیز به‌عنوان مهرالمثل تعیین کرد.

آبان ماه 18 سال قاتل ستایش تمام می‌شود

بعد از تعیین میزان ارش البکاره و مهر المثل از سوی کارشناس دادگستری بحث زمان اجرای حکم قاتل مطرح می شود که غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان زمان اجرای حکم را 27مهر ماه اعلام می کند.

عسگر قاسمی آق باش وکیل خانواده ستایش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن اعلام بی اطلاعی از تاریخ اجرای حکم قاتل ستایش، اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم آبان ماه 18 سال قاتل به اتمام می‌رسد.

اما آن طور که دادگستری استان تهران اعلام کرده معیار 18سال تمام برحسب تاریخ تولد قمری محاسبه می شود و تاریخ تولد شمسی معیار نیست که با این شرایط قاتل ستایش 27مهر ماه 18سالش تمام شده و به درخواست اولیای دم مقتول حکم در سحرگاه همین روز اجرا می شود.

به گفته رئیس دادگستری استان تهران حکم قاتل ستایش در ملا عام اجرا نمی شود.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها