در واکنش به ادامه استخدام افراد با ژن خوب؛

خیل عظیم بیکاران با مدرک دکترای نفت تا جذب دختر نماینده مجلس

کد خبر: 299119
|
07:37 - 1396/07/18
نسخه چاپی
خیل عظیم بیکاران با مدرک دکترای نفت تا جذب دختر نماینده مجلس
اسلام آبادخبر: در حالی که وزیر نفت ادعا می کند هر فردی با مدرک دکترا نفت شایستگی جذب داشته باشد فارغ از آقا زاده بودن یا نبودن استخدام می شود شاهد وجود خیل روز افزون جمعیت بیکار با مدرک دکترا رشته های نفت هستیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران از هر سه تحصیل کرده یکی بیکار است و در این میان 50 هزار دانشجوی مقطع دکترا در صف تبدیل شدن به خیل بیکاران هستند و البته افراد زیاد دیگری از فرط بیکاری خود را به اشتغال در مقاطع بالاتر مشغول می کنند.

با این وجود برخی از آقا زادگان که ژن خوب دارند خارج از صف بیکاران، با سرعت نور وارد بازار کار می شوند؛ چه اینکه بعد از ماجرای مدیر شدن دو آقازاده یک نماینده مجلس، شهردار شدن پسر یک نماینده بدون سابقه کار قبلی این روزها استخدام دختر یکی از نمایندگان مجلس که پدرش دست به قلم شده و سیاه نامه ای را روانه وزارت نفت کرده و وزیر دستور اشتغال او را در وزارت خانه مطرح کرده نقل محافل شده است؛ البته به اعتقاد وزیر نفت در استخدام وی موضوع ژن خوب مطرح نبوده است.

وزیر نفت

ضوابط استخدام افراد با مدرک دکترا متفاوت از سایرین است

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در این باره گفت: برای استخدام افراد با مدرک دکترا ضوابط متفاوتی از فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد.

وی افزود: ضوابط استخدام آن خانمی کهPHDدارد با افرادی که کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند متفاوت است چه اینکه افراد با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد با آزمون استخدامی جذب می شوند اما برای افرادی که مدرکPHDدارند این چنین نیست.

نامدار زنگنه در پاسخ به این سوال که اگر این خانم دختر نماینده مجلس هم نبود به همین نحو استخدام می شده گفت: بله اگر شایستگی داشته باشد مخالفتی نیست؛ افرادی این چنینی نیز که به بنده مراجعه کردند یا دستور بررسی دادم و یا برای جذب آنان موافقت کردم که البته نمی آیم این موارد را در شبکه های مجازی قرار دهم.

وی ارائه این توضیحات را قانع کننده خواند و قضاوت نهایی را بر عهده مردم گذارد.

روایت بهارستانی ها حاکی از خزان فارغ التحصیلان دانشگاهی صنعت نفت دارد.

فارغ التحصیلان رشته نفت

شمار فارغ التحصیلان دکترای رشته نفت فراوان است

خادمی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شمار زیادی از فارغ التحصیلان مقطع دکترا نفت بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه شمار زیادی افراد فارغ التحصیل در مقطع دکترا رشته نفت بیکار هستند افزود: این در حالی است که این فارغ التحصیلان از سوی وزارت نفت جذب نشده اند.

ناگفتنه نماند تنها برخی افراد که مدرک دکترا دارند شیفته خدمت و انجام تکلیف در وزارت نفت نیستند بلکه پرونده برخی از نمایندگان مجلس که برای دریافت پایه حقوق بیشتر خود را به این وزارت خانه مامور و منتقل کرده اند باز است.

به واقع اگر به فارغ التحصیلان مدرک دکترا نیازی نیست پس به چه علت دانشگاه های مختلف با عناوین شبانه، آزاد، خودگردان و پردیس با هر ترفندی اقدام به جذب دانشجو می کنند و اگر هم به این فارغ التحصیلان نیاز است چرا روز به روز بر صف بیکاری آنان افزوده می شود؟

روزهای اخیر نیز شاهد ناکام ماندن جمعی از نخبگان یک شرکت دانش بنیان از دریافت وام 90 میلیون تومانی به دلیل نداشتن ژن خوب بودیم این در حالی است که امسال به نام سال" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" نامگذاری شده است و مسئولین باید بدانند صف بیکاران فارغ التحصیل برطرف نخواهد شد مگر به نسخه شفا بخش فعال کردن سازمان های دانش بنیان و تکیه بر تولید داخلی البته به شرط ریشه کن کردن رفتارهای تبعیض آمیز نظیر ژن خوب.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد