سودهای کلانی که شرکت های برق به جیب می زنند؛

پرداختهای چند صد برابری قبوض برق و آمارهای عجیب مسئولین وزارت نیرو

کد خبر: 299159
|
08:43 - 1396/08/01
نسخه چاپی
پرداختهای چند صد برابری قبوض برق و آمارهای عجیب مسئولین وزارت نیرو
اسلام آبادخبر: نجومی شدن قیمت ذکر شده در قبوض برق یکی از رخدادهایی است که با وجود دیجیتالی بودن کنتورها مطرح می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، افزایش چند برابری قیمت برق یکی از موضوعات عجیبی است که تاکنون از سوی مسئولین وزارت نیرو پاسخ روشنی نداشته اما با این وجود شماری از مردم پس از تعویض کنتورهای برق خود شاهد کاهش چشمگیر هزینه های برق بوده اند.

به واقع می توان گفت این رقم های نجومی پس از درج تبصره های جدید قیمتی در قبوض برق شایع شده و سبب نارضایتی بسیاری از مردم شده است با این حال فرآیند تعویض کنتور بسیار دشوار است زیرا مسئولین شرکت برق به راحتی زیر بار تعویض کنتور نمی روند.

جالب است خرابی کنتورهای برق تاکنون در جهت پر کردن جیب شرکتهای برق پیشرفته و کنتوری یافت نمی شود که علت خرابی آن خلاف این قاعده حرکت کند البته دست کاری کنتورهای برق نیز به راحتی امکان پذیر نیست و بالتبع تبعاتی نظیر اعمال جریمه های سنگین را به دنبال دارد.

نصابان برق بر دستکاری کنتور اشرافی ندارند

رنجبر رئیس اتحادیه الکتریکی ها گفت: هیچ یک از نصابان برق، سیم کش ها و برق کش ها بر دست کاری کنتور اشراف ندارند.

با وجود اینکه شواهد و بررسی ها نشان می دهد که شماری از مردم شاهد نجومی شدن نرخ های برق مصرفی خود هستند اما مسئولین وزارت نیرو ادعای دیگری دارند.

افزایش قیمت برق

قیمت برق مصرفی 67 درصد مردم زیر 15 هزار تومان است

فلاحتیان، معاون وزیر نیرو گفت: 67 درصد مردم زیر 15 هزار تومان قیمت برق مصرفی دارند.

وی افزود: همچنین 51 درصد از کل مشترکین زیر 10 هزار تومان هزینه برق دارند  شاید این نرخ های نجومی در یک محله خاص باشد.

فلاحتیان خاطر نشان کرد: نباید تنها هزینه های برق یک منطقه بررسی شود چه اینکه در این صورت همه فکر می کنند کنتور آنان نیز مشکل دارد و موجی به پا می شود که هم برای مردم و هم شرکت برق زحمت دارد این در حالی است که معمولا در 99 درصد موارد کنتورهای برق مشکل ندارد.

ظاهرا شمار زیادی از مناطق کشور در زمره همان یک محله خاص قرار دارند یا شاید هم تنها آمار برخی از محلات محاسبه شده که شمار زیادی از مردم در زمره این 67 درصدی که زیر 15 هزار تومان هزینه برق دارند جای نگرفته اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها