عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

برهم خوردن برجام داعش را به مرزهای اروپا می رساند

کد خبر: 299175
|
08:40 - 1396/08/02
نسخه چاپی
برهم خوردن برجام داعش را به مرزهای اروپا می رساند
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی درباره رویکرد اتحادیه اروپا در قبال برجام، گفت: اروپایی ها می دانند اگر برجام بر هم بخورد اولین نقطه ای که ناامن می شود مرزهای اتحادیه اروپاست.

به گزارشاسلام آباد خبر،  حشمت الله فلاحت پیشه درباره مواضع اروپایی ها در قبال آمریکا در مساله برجام گفت: من معتقدم مناسبات ایران و اروپا جدی شده است و در دنیای سیاست، زمانی که مساله امنیت ملی و منافع کشورها به میان می آید مناسبات تغییر می کند. امروز پای منافع ملی و امنیت اتحادیه اروپا به میان آمده است،

وی با اشاره به اینکه اگر ایران نبود، داعش به مرزهای اروپا می رسید، گفت: آقای روحانی در سفر ماکرون به ایران باید به صورت جدی با ایشان وارد مذاکره شود که اگر ایران سیاست مشارکت جویانه خود را کنار بگذارد ترانزیت تروریسم، مواد مخدر، آواره و اسلحه به مرزهای اروپا خواهد رسید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ایران بدون آنکه هزینه ای بر دوش دنیا بگذارد، هزینه  خونی و مالی مقابله با تروریسم  و مولفه های ناامن سازی را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه اروپا نگران بر هم خوردن مولفه های امنیت ساز برجام است، گفت: برجام می تواند مولفه های ناامن کننده را کاهش دهد، و اختلاف اروپا و آمریکا نیز بر سر همین مساله است آن ها نیز باید بپذیرند به جای هم صدایی با آمریکایی ها در مواردی چون مساله موشک ها باید به خط قرمز دفاعی و امنیتی ایران را محترم بشمارند.

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو با تاکید بر اینکه ایرانی ها مانع گسیل ناامنی به اروپا شده اند، افزود: هیچ کشوری به اندازه ایران در غرب آسیا با تروریسم مقابله نکرده است. این در حالی است که می توانستیم تنها از مرزهای خودمان محافظت کنیم و داعش به سمت مرزهای اروپا پیشروی کند. از این جهت آقای رئیس جمهور باید به شکل جدی این موارد را به ماکرون یادآوری کند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه اروپایی ها نگران پیامدهای برجام برای ایران نیستند، تاکید کرد: آن ها می دانند اگر برجام بر هم بخورد اولین نقطه ای که ناامن می شود مرزهای اتحادیه اروپاست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره سخنان اخیر مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند که اروپایی ها  بپذیرند مذاکرات هسته ای ایرانی ها با آن ها آغاز شد و ما از ابتدا به آمریکایی اعتماد نداشتیم؛  از این جهت اروپایی ها باید آمریکا را به خاطر مواضعش نسبت به اقدامات نظامی ایران تحت فشار قرار دهند نه ایران را.

خانه ملت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد