بررسی قولهای دولت هزار وعده؛

کابینه ای با 71 هزار پروژه نیمه کاره و سود سرخرمن سهام عدالت

کد خبر: 299194
|
09:25 - 1396/08/02
نسخه چاپی
کابینه ای با 71 هزار پروژه نیمه کاره و سود سرخرمن سهام عدالت
اسلام آبادخبر: با وجود اینکه تنها چند ماهی است از عمر دولت دوازدهم سپری شده شاهد وجود شمار زیادی وعده وعید محقق نشده هستیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، مردم با انتخاب مستقیم و غیر مستقیم مسئولین از آنان انتظار تحقق وعده وعیدهایشان را دارند و در زمان انتخاب و تصمیم گیری این سخنان را ملاک عمل خود قرار می دهند بنابراین عدم تحقق آنان به طور قطع سبب سلب اعتماد و نارضایتی می شود.

دولت دوازدهم نیز وعده وعیدهایی را چه پیش از روی کارآمدن و چه پس از آن به مردم داد که شماری از آنان تاکنون محقق نشده است.

رئیس جمهور کشورمان در یکی از سخنرانی های خود گفت: هیچ وقت آمریکا به تعهدات خود به درستی وفادار نبود.چند بار تجربه کنیم.

این درحالی است که اگر واقعا مسئولین به چنین باوری دست یافته اند پس چگونه در مواردی خلاف باورهایشان عمل می کنند.

یکی دیگر از وعده های دولت دوازدهم کاهش میانگین سنی کابینه بود که با این وجود در این دوره یکسال دیگر نیز به میانگین سنی اعضای آن افزوده شدکه البته روز گذشته نیز دو نفر 59 و 64 ساله دیگر نیز به مجلس معرفی شد که اگر رای اعتماد بگیرند میانگین سنی آنان بیشتر نیز خواهد شد.

البته با تدوین استفاده حداکثری از مدیران پیشکسوت جای پای ریش سفیدان به جای جوانان محکم تر شده است چه اینکه برخی از مدیران در دوره بازنشستگی هم می توانند مدیر باقی بمانند.

 

بازنشستگی مدیران مقامات استثنا است

عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بازنشستگی مدیران مقامات را استثنا خواند و گفت: پستهای مقامات مشخص و شامل استانداری و وزارتخانه است.

وی افزود: خارج از این پستها در زمره مقامات قرار نمی گیرند و پس از بازنشستگی باید از سمت مدیریت استعفا دهند.

البته این امر بر مبنای قانون رخ داده و نمی توان در این باره صحبتی مطرح کرد اما این قانون به وضوح از جوان گرایی به دور مانده است.

شفاف سازی اقتصادی نیز یکی دیگر از وعده وعیدهای دولت دوازدهم بود به گونه ای که رئیس جمهور کشورمان با صراحت مطرح کرد که فعالیتهای اقتصادی باید شفاف سازی شود.

معمولا مسئولین در دادن قول شفاف سازی از افعال استمراری استفاده می کنند اما در عمل این وعده ها از ماضی بعید حکایت دارند

 

عدم ثبت اطلاعات برخی شرکتهای اقتصادی

پورابراهیم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مجموعه رفاه و تامین اجتماعی شرکتهایی وجود دارد که در مواردی تا 260 شرکت زیر مجموعه خود دارند اما هیچ اطلاعاتی مبنی بر وجود خارجی آنان ثبت نشده است.

شاید بهتر است مجلس شورای اسلامی نیز کمی شفاف تر عمل کند و توصیه نامه هایی را که برای استخدام برخی افراد ارائه می دهد به طور شفاف در معرض دید عموم مردم قرار دهد زیرا مردم پس از درز این اخبار غیر رسمی این اخبار در شبکه های اجتماعی خوشحال نمی شوند.

همچنین همگان واقف اند در یک اقتصاد یک قاعده وجود دارد و آن هم این است که هر اندازه از پهنای دولت کاسته شود بر قامت ملت افزوده می شود و از دهه 70 به بعد دولتمردان در ظاهر این قاعده را پذیرفتند که اقتصاد را به دست مردم بسپارند اما نمودارهای اقتصادی درست خلاف این قاعده در حال حرکت است به گونه ای که هزینه های اداری کشور مدام روبه افزایش است تا اینکه مجلس شورای اسلامی در مهر ماه امسال برای نجات بودجه های مجبور به تشکیل جلسه شد.

به اذعان برخی از مسئولین هزینه های جاری دولت چنان افزایش یافته که کل بودجه های کشور را به خود اختصاص می دهند.

 

وجود موازی کاری در دستگاه های دولتی

نوبخت در همان جلسه با شکایت از هزینه های دولت گفت: چند نفر می خواهند یک کار را انجام دهند گاهی هم چند دستگاه دارند یک کار را می کنند در حالی که همه هم طلبکار هستند و پول می خواهند.

اگرچه مخاطب این گفته ها مشخص نبود اما این پیدا است که هنگام بزرگ بودن مجموعه دولت، بودجه های عمرانی کاهش و طرح ها نیمه کاره خواهند ماند چه اینکه در حال حاضر 71 هزار طرح نیمه کاره در کشور داریم که نیازمند 600 هزار میلیارد تومان برای تکمیل است که اگر تا ده سال آینده نیز عملیات اجرایی هیچ طرح جدیدی آغاز نشود باز هم طی این مدت این پروژه ها تکمیل نخواهند شد.

طرح مسکن اجتماعی نیز از جمله دیگر وعده های محقق نیافته دولت بوده که قرار بود جایگزین مسکن مهر شود.

حق شناس؛ معاون بنیاد مسکن با اشاره به اینکه هنوز اعتبار مسکن اجتماعی پرداخت نشده گفت: این طرح تاکنون منتج به نتیجه نشده است.

راه آهن مسیر رشت-ارومیه-کرمانشاه نیز هنوز به سر منزل مقصود نرسیده است.

 

26 کیلومتر از پروژه رشت-ارومیه ریل گذاری نشده است

 ذاکر، معاون ساخت و توسعه معادن و بنادر وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات ریل گذاری این پروژه به تازگی به اتمام رسیده و شهر ارومیه به شبکه ریلی متصل شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه طی دو ماه آینده نیز با تائید کمیسیون عالی سونح عبور قطارها از خط مراغه میسر می شود افزود: به جز 26 کیلومتر مابقی مسیر پروژه مذکور ریل گذاری شده است.

خبرگزاری فارس به نقل از علی نبیان؛ معاون عمرانی استانداری مازندران درج کرده بود که کارخانه زباله سوز مازندران سال گذشته بهره برداری می شده اما وی با رد این زمان گفت: قرار بوده این کارخانه در نیمه نسخت امسال به بهره برداری برسد که ظرف یکی دو ماه آینده یک کارخانه و دیگری تا اواخر سال افتتاح خواهد شد.

البته جدای از وعده وعیدهایی مبنی بر توزیع سود سهام عدالت که قرار بود تا پایان شهریور ماه و سپس هفته اول مهر و سپس پایان مهر ماه انجام شود که البته تاکنون نیز معلق مانده دولت از اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه نیز خبر داده که امیدواریم با اجرای این طرح بازار از وجود گوشی های قاچاق خالی شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد