بدهکاری هزاران میلیاردی دولت به بیمه ها؛

طرح تحول سلامت در اغما

کد خبر: 299243
|
08:45 - 1396/08/06
نسخه چاپی
طرح تحول سلامت در اغما
اسلام آبادخبر: با وجود اینکه دولت اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از افتخارات خود می داند، بدهی های کلان و میلیاردی به بیمه ها سبب نارضایتی و بالا رفتن احتمال شکست این طرح شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، وزارت بهداشت نسبت به بسیاری از وزارتخانه های دولت روحانی عملکرد بهتری از خود ارائه کرده است هرچند مردم از ارائه این خدمات رضایت ندارند و کماکان نواقص فراوانی در آن به چشم می خورد.

یکی از مشکلات جدی دولت فعلی در حوزه سلامت بدهی های سنگین آن به بیمه ها است به گونه ای که در این میان تنها سهم تامین اجتماعی به 110 هزار میلیارد تومان می رسد که البته به طور قطع از آنجا که تامین اجتماعی تکالیف متعددی را در بخش درمان برعهده دارد  این حجم از مطالبات بر کیفیت خدمات دهی آن بی تاثیر نخواهد بود.

با این حال دولت روحانی مانند بسیاری دیگر از قولهایی که داده تناه به دادن وعده وعید اکتفا می کند فارغ از اینکه در نهایت این مردم هستند که چوب بدهی های سنگین دولت به سازمان های بیمه گر را خواهند خورد.

.

بدهی های دولت به تامین اجتماعی سالیانه 15 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد

همتی؛ عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: به طور متوسط، بدهی های دولت به تامین اجتماعی سالیانه 15 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از بدهی های دولت به این سازمان مربوط به سهم سه درصدی دولت است که باید مشارکت داشته باشد افزود: در دولتهای نهم و دهم وظیفه جدیدی برای دولت ایجاد شد مبنی بر اینکه یک سری از مشاغل نظیر خادمی مساجد و قالیبافی نیز تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرد و دولت سهم سه درصدی کارفرمایی را بپردازد که البته محقق نیز نشد.

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: عمده بدهی های دولت به تامین اجتماعی از این محل ها است اما دولت بدهی های جزئی دیگری در سایر سرفصل ها به بیمه دارد.

1

احتمال شکست طرح تحول سلامت به دلیل بدعهدی دولت

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: عدم انجام تعهدات دولت برای تامین منابع، طرح تحول سلامت را با شکست مواجه می‌کند. 
محمد حسین قربانی ، بیان کرد: هم‌اکنون ما در ابتدای راه ارتقای حوزه سلامت قرار داریم و اجرای طرح تحول سلامت را می‌توان از اولین گام‌ها در این رابطه دانست، هرچند به دلیل عدم انجام تعهدات دولت جهت تامین منابع لازم برای اجرای این طرح، احتمال می‌رود طرح تحول سلامت نیز با شکست مواجه شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه بررسی روند اجرای طرح تحول سلامت از جمله موضوعاتی بوده، که در نشست با وزیر بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهارکرد: قرار بر این شده است که، وزیر بهداشت در این هفته دوبار به منظور برگزاری نشست با اعضای این کمیسیون و پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان، در مجلس حضور پیدا کند.

بررسی پرداخت مطالبات داروخانه ها و شرکت های دارویی/ پرداخت بخشی از بدهی بیمه ها با هماهنگی سازمان برنامه و خزانه داری کل

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در نشست اخیر کمیسیون مقرر شد بیمه ها با هماهنگی سازمان برنامه و خزانه داری کل، بخشی از معوقات را پرداخت کنند تا روند تولید دارو با مشکل مواجه نشود. 

احمد همتی، در تشریح دستور کار نشست ( سه شنبه، 2آبان ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه موضوع پرداختی به کارخانه های داروسازی و داروخانه ها با حضور رییس سازمان غذا و  دارو، مدیر عامل بیمه سلامت، مدیرعامل بیمه سلامت و ذی نفعان تولیدکننده دارو در نشست کمیسیون بحث و بررسی شد، تصریح کرد: با بحث و گفت و گوی مفصلی که میان اعضای کمیسیون و مسئولان وزارت بهداشت انجام شد با نظر مشترک اعضا و مسئولان مقرر شد با اجرای طرح پزشک خانواده، سیستم ارجاع، پرونده الکترونیک، راهنمای بالینی و گایدلاین ها مصارف و هزینه ها را کاهش داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: همچنین بیمه ها با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل، بخشی از معوقات را پرداخت کنند تا داروخانه ها به ویژه کارخانجات دارو دچار مشکل نشده و به تولید خود ادامه دهند
 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها