مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

مراجعه 974 مصدوم زلزله زده به بیمارستان اسلام آبادغرب /درمان سرپایی 599 نفر

کد خبر: 299491
|
13:33 - 1396/08/24
نسخه چاپی
مراجعه  974 مصدوم زلزله زده به بیمارستان اسلام آبادغرب /درمان سرپایی 599 نفر
اسلام آبادخبر: مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اسلام آبادغرب گفت: 974 مصدوم زلزله زده به بیمارستان اسلام آبادغرب مراجعه نموده که 599 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

دکتر محمدرضا نادری در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار کرد: ازساعات اولیه وقوع زلزله در یکشنبه شب 21 آبان 96 ما پوشش دهنده هم  مصدومین اسلام آبادغرب و هم اعزامی های سرپل ذهاب بوده ایم که از شب اول تا ساعت 8 صبح روز بعد 145 اعزامی داشته ایم 107 بیمار ارتوپدی و 404 بیمار سرپایی و 7 مادر باردار و 37 موردجراحی نیز در بیمارستان اسلام آبادغرب صورت گرفت که متاسفانه 18 مورد فوتی نیز داشتیم که افرادی بودند که از سرپل ذهاب به اسلام ابادغرب اعزام شده بودند  که فوتی ها به اسم اسلام آبادغرب اعلام شد در حالیکه مردم بومی شهرستان نبودند و دراسلام ابادغرب فقط حدود 40 نفر بر اثر زلزله مصدوم داشتیم که همگی بصورت رایگان مداوا شدند.

 

وی با اشاره به تخریب فاز جدید بیمارستان گفت: پس از وقوع زلزله ریزش قسمت هایی از بیمارستان جدید اسلام آبادغرب، با توجه به ایمنی و اهمیت جان بیماران با کمک تمام پرسنل شیفت، اداری و استراحت، سریعا" 268 بیمار و مصدوم بستری در بیمارستان به محوطه بیمارستان انقال داده شدند و بعد از آن بیماران سرپل ذهاب پوشش دادیم.

 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در مجموع از ساعت ده شب 21 آبان تا ساعت 8صبح روز گذشته  974 مورد مراجعه کننده داشته ایم که  165 مورد اعزامی 149 مورد ارتوپدی 599 مورد سرپایی بوده است.

 

وی افزود: با توجه به اعزام هوایی مستقیم به بیمارستان های کرمانشاه و دیگر نقاط کشور از دیروز تاکنون تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان اسلام آبادغرب کاهش یافته و روال عادی داشته ایم در این فاصله بخش های آزمایشگاه، رادیولوژی و اورژانس بیمارستان فعال شده و در پذیرش ضمن استفاده از چادرهای متفاوت که دو مورد پزشک در آن ها به بیماران رسیدگی می کردند هر بیماری وضعیت اورژانسی داشته به داخل ساختمان منتقل شده است.

 

دکتر نادری خاطرنشان کرد: تمام آمبولانس های فوریت های پزشکی و پرسنل  و پزشک های بهداشت نیز بکار گیری شده اند تمام شبکه یکپارچه شده اند تعدادی از پزشکان به صورت خود جوش به کمک ما آمده، دکتر ظهراب(متخصص ارتوپدی) نیز به صورت رایگان در مطب روبری بیمارستان بیماران را ویزیت کردند.

 

وی افزود: در شب زلزله  نیروهای هلال احمر، انتظامی و سپاه اسلام آبادغرب در این زمینه کمک بسیاری کردند، سپاه تأمین امنیت داخل و نیرو انتظامی بیرون  بیمارستان را برعهده داشت.

 

 

مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان بیان کرد: وضعیت بیمارستان فاز قدیم هم اکنون عادی است، خوشبختانه رادیولوژی و سی تی اسکن که به علت زلزله دچار نوسان شده بود اکنون درست شده است سونوگرافی یکسره فعال بوده است و یک بیمارستان صحرایی از بعثت مشهد به صورت آمبولانس که 40 عدد تخت دارد به کمک ما فرستاده شده و یک بیمارستان بادی  نیز از تبریز ارسال شده که 50 نفر می تواند در تختهای آن اسکان پیدا کند.

 

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاراسلام آباد خبر، گفت: در خصوص  پروژه ساخت بیمارستان جدیداسلام آبادغرب مربوط به راه و شهر سازی است و وزارت بهداشت  فقط بهره بردار آن است که اسفند سال گذشته به صورت موقت تحویل به دانشگاه علوم پزشکی استان گردید و 25 فروردین 96 نیز افتتاح آن صورت گرفت و متاسفانه در کمتر از 7 ماه تخریب شده است و ریزش آوار آن  به بیمارستان قدیم نیز خسارت وارد کرده و باعث آسیب به آن شده است

 

دکتر نادری عنوان کرد: گروه فنی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نظر بر این دارند که بیمارستان قدیم اسلام آبادغرب قابل اسکان است واگر بتوانیم یکی دو بخش آن را راه اندازی کنیم که در صورت مراجعه  بیماران با توجه به فصل سرمای آینده بتوانیم از آن استفاده کنیم.

 

وی افزود: روز گذشته یک تیم کمسیون بهداشت و امروز کمسیون عمران مجلس به بازدید آمده اند که برآورد های اولیه را انجام دادند ضمن اینکه گروه عمران وزارت بهداشت  دیروز به بازدید آمدند و هم اکنون تیم راه و شهرسازی که آمدند می گویند خودمان پاک سازی را انجام می دهیم وحد اقل یک سال طول می کشد تا بیمارستان جدید مجددا" به کارگیری شود.

 

 

دکتر نادری از مردم اسلام آبادغرب تقاضا نمود برای بیماری های سرپایی مثل سرما خوردگی که داخل منزل نیز با استراحت، مصرف دارو و غذای گرم درمان می شود کمتر مراجعه کنند که ما بتوانیم این وضعیت را تسکین دهیم.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها