فرماندار اسلام آباد غرب مطرح کرد:

مرجع تشخیص مقاومت مسکن مهر اسلام آبادغرب کمسیون ماده 27 سازمان نظام مهندسی است / فرمانداری بازگشت به منازل را اعلام نکرده است

کد خبر: 299544
|
13:18 - 1396/09/01
نسخه چاپی
مرجع تشخیص مقاومت مسکن مهر اسلام آبادغرب کمسیون ماده 27 سازمان نظام مهندسی است / فرمانداری بازگشت به منازل را اعلام نکرده است
اسلام آبادغرب: فرماندار اسلام آباد غرب گفت: فرمانداری تا این لحظه بازگشت به منازل را اعلام نکرده است با وصف اینکه هنوز کمسیون ماده 27 نیز اظهار نظری در این خصوص نداشته است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  فرماندار اسلام آباد غرب روز گذشته در جلسه ستاد مدیریت بحران باحضور معاون مرکز فرماندهی مدیریت بحران کشور که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت: بحث اسکان موقت آسیب دیدگان با توجه به برودت هوا بزودی پایان خواهد یافت و عمده مشکل اسکان که در مسکن مهر وجود دارد با نظر کارشناسان نظام مهندسی استان وضعیت بلوک ها مشخص خواهد شد و ساکنین تمامی واحدهایی که به لحاظ فنی و نظر کارشناسان  فاقد مشکل سکونت خواهند بود می بایست به محل سکونت بازگردند و به ساکنین واحدهایی که مشکل فنی داشته و غیر قابل سکونت می باشند با تمهیداتی که توسط دولت اندیشیده شده است خدمات ارائه خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر، این مطلب در شبکه های اجتماعی  و رسانه های محلی شهرستان بازتاب گسترده ای پیدا کرده و برخی از مردم که هنوز از شوک شب زلزله 21 آبان ماه 96 و تداوم پس لرزه ها در هراس هستند، واکنش های متعددی را به این خبر نشان داده و از مسئولین توضیح خواسته که اگر به واحد های کمتر آسیب دیده مسکن مهر اسلام آبادغرب برگردند و ساکن شوند آیا کسی  ضمانت جان آنها را خواهد نمود؟!

 

افشین کریمی فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در این خصوص در گفتگو با خبرنگاراسلام آباد خبر، اظهار کرد: کمسیون ماده 27 سازمان نظام مهندسی کشور مشخص می کند  چه واحدی قابل سکونت است و فرمانداری مشخص کننده این  موضوع نمی باشد.

 

وی افزود: بازرسان کمسیون ماده 27 سازمان نظام مهندسی کشور اکنون نیز در مسکن مهر اسلام آبادغرب حضور دارند در حال بررسی مقاومت منازل  مسکن مهر هستند.

 

فرماندار شهرستان عنوان کرد: مرجع تشخیص مقاومت واحد ها کمسیون ماده 27 است که سازمان نظام مهندسی پس از بررسی،  نظر کمسیون  به دستگاه قضایی ارجاع می شود و اگر تشخیص دهند تخریب منازل صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: فرمانداری تا این لحظه بازگشت به منازل را اعلام نکرده است با وصف اینکه هنوز کمسیون ماده 27 نیز اظهار نظری در این خصوص نداشته است.

 

وی یادآور شد: اگر تشخیص نظام مهندسی این باشد که مقاومت خانه قابل سکونت نیست باید حتما" تخزیب شود ولی اگر قابل سکونت باشد و مقاومت آن قابل قبول باشد، باید از بنیاد مسکن خسارت وارده بر منزل را پیگیری کرد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد