رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه:

در قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب خسارت‌ها زیر 10 درصد است

کد خبر: 299547
|
12:54 - 1396/09/01
نسخه چاپی
در قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب خسارت‌ها زیر 10 درصد است
اسلام آبادخبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۸۰۰ نفر مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بیکار شده‌اند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازخبرگزاری تسنیما نعمت‌الله حقیقی امروز در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان سرپل‌ذهاب اظهار داشت: طی زلزله اخیر استان کرمانشاه 40 واحد صنعتی در سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی تخریب شده‌اند.

وی عنوان کرد: همچنین در قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب خسارت‌ها زیر 10 درصد است و در مجموع 77 واحد با خسارت بین 10 تا 100 درصد در استان وجود دارد.

حقیقی با بیان اینکه 800 نفر مستقیم و 1500 نفر به صورت غیرمستقیم بیکار شده‌اند گفت: 30  میلیارد تومان خسارت به تأسیسات واحدهای صنعتی وارد شده است که درصد کمی از آنها بیمه زلزله داشتند.

وی با بیان اینکه 25 میلیارد تومان برای جبران خسارت ماشین‌آلات پیش‌بینی می‌شود افزود: دولت در مصوبه خود برای زلزله‌زدگان اصناف را ندیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به اینکه از 7000 واحد صنفی زلزله‌زده برخی خسارت‌های جبران‌ناپذیری دیده‌اند عنوان کرد: دولت در مصوبه خود برای مناطق زلزله‌زده چیزی پیش‌بینی نکرده است.

حقیقی بیان کرد: 44 میلیارد تومان برای دارندگان کارتهای بازرگانی و 150 میلیارد تومان برای واحدهای تولیدی سرمایه در گردش نیاز داریم.

وی افزود: 153 میلیارد تومان سرمایه ثابت برا جبران خسارت واحدهای تولیدی، بازرگانی و صنعتی نیاز است.

انتهای پیام /

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها