مقایسه آماری زلزله هجدک با کرمانشاه

هجدک؛ هر ۱۱ دقیقه یک زلزله، ازگله؛ هر ۱۰ دقیقه یک زلزله

کد خبر: 299697
|
13:14 - 1396/09/13
نسخه چاپی
هجدک؛ هر ۱۱ دقیقه یک زلزله، ازگله؛ هر ۱۰ دقیقه یک زلزله
اسلام آبادخبر: مقایسه آماری زلزله 7.3 ریشتری ازگله کرمانشاه و پس لرزه های آن با زلزله 6.1 ریشتری هجدک و پس لرزه های آن تا 77 ساعت پس از زلزله نشان می دهد پس لرزه های زلزله هجدک کمتر بوده اما شدت بیشتری داشتند.

به گزارشاسلام آباد خبر، از ساعت ۶ صبح جمعه، ۱۰ آذرماه که زلزله ۶٫۱ ریشتری هجدک راور در استان کرمان را تکان داد تا ساعت ۱۱ صبح امروز، دوشنبه ۱۳ آذر ماه، ۴۱۳ زمین لرزه رخ داده. (با احتساب زلزله ۶٫۱ ریشتری).

این به معنای رخ دادن یک زلزله در هر ۱۱ دقیقه است.

در بازه زمانی ۷۷ ساعته از زلزله ۷٫۳ ریشتری ازگله کرمانشاه که شامگاه یکشنبه، ۲۱ آبان رخ داد با احتساب زلزله ۷٫۳ ریشتری، ۴۹۰ پس لرزه در آن منطقه رخ داد، یعنی هر ۹ دقیقه یک زلزله.

اگرچه تعداد پس لرزه های رخ داده در کرمانشاه از پس لرزه های زلزله هجدک بیشتر بوده اما شدت زلزله ها در هجدک بیشتر از کرمانشاه بوده.

به طوری که بزرگ ترین پس لرزه زلزله ازگله، ۴٫۴ ریشتر بوده اما بزرگ ترین پس لرزه زلزله هجدک تا ساعت ۱۱ امروز، ۵٫۵ ریشتر بوده است.

قبل از زلزله ۷٫۳ ریشتری ازگله و زلزله ۶٫۱ ریشتری هجدک اما آمار متفاوت بوده است.

سه روز قبل از زلزله ازگله، ۶ زلزله در این منطقه رخ داده که بزرگ ترین آن ها ۴٫۴ ریشتر بوده است. اما سه روز قبل از زلزله هجدک، ۱۵ زلزله در این منطقه رخ داده که بزرگ ترین آن ها ۳ ریشتر بوده است.

منبع: خبری کرمان نو

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد