وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد؛

اجرای کامل فرمان ضدمسافرتی ترامپ علیه اتباع ایران و ۵ کشور دیگر آغاز شد

کد خبر: 299730
|
08:33 - 1396/09/18
نسخه چاپی
اجرای کامل فرمان ضدمسافرتی ترامپ علیه اتباع ایران و ۵ کشور دیگر آغاز شد
اسلام آبادخبر: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد اجرای کامل فرمان ضد مهاجرتی رئیس‌جمهور این کشور برای منع سفر اتباع ایران و ۵ کشور دیگر به آمریکا را آغاز کرده است.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای روز جمعه اعلام کرد اجرای فرمان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در منع سفر اتباع ایران و پنج کشور دیگر به آمریکا را آغاز کرده است.  

 

بیانیه وزارت خارجه آمریکا چند روز بعد از اعلانیه عالی‌ترین مرجع قضایی آمریکا درباره این فرمان صادر شده است. دیوان عالی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد دولت ترامپ می‌تواند فرمان مهاجرتی تازه‌اش علیه شش کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران را تا زمان رسیدگی به شکایت ها به طور کامل به اجرا بگذارد.

طبق بیانیه منتشر شده در وب‌سایت وزارت خارجه آمریکا، سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایالات متحده در سراسر جهان از صبح جمعه اجرای این فرمان را آغاز کرده‌اند.

دولت ترامپ در ماه سپتامبر با صدور یک فرمان اجرایی ورود شهروندان ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن و چاد به خاک آمریکا را ممنوع کرد. این فرمان، در اقدامی که به گفته تحلیلگران با هدف متقاعد کردن دیوان عالی آمریکا درباره ضداسلامی بودن دستور ترامپ طراحی شده بود، ورود اتباع کره شمالی و برخی مقام‌های ونزوئلایی به خاک آمریکا را هم ممنوع می‌کرد. 

یک قاضی فدرال مدتی بعد از صدور این فرمان که سومین دستور اجرایی ترامپ در این زمینه محسوب می‌شد، اجرای آن را متوقف کرد. وزارت دادگستری آمریکا علیه این حکم درخواست تجدیدنظر داد.

یک دادگاه استیناف ماه گذشته بعد از بررسی فرجام‌خواهی دولت ترامپ اعلام کرد تا زمان بررسی کامل درخواست تجدید نظر دولت آمریکا، رأی به اجرای محدود آن می‌دهد. دادگاه استیناف اعلام کرد اتباع ایران و 5 کشور دیگر در صورت داشتن «ارتباطات اصیل» با افراد و سازمان‌هایی در آمریکا ( شامل پیوند خانوادگی، داشتن تقاضای کار و ویزای دانشجویی)  اجازه ورود به خاک آمریکا را خواهند داشت.

وکلای دولت ترامپ در پی حکم دادگاه استیناف از دیوان عالی خواسته بودند اجازه اجرای کامل این فرمان منع مهاجرت را صادر کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد