نماینده مردم اسلام‌آ‌‌باد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی:

بازسازی اسلام آباد توسط لرستان با سرعت خوبی انجام می‌شود/اجازه ساخت منازل توسط دولت را نمی‌دهیم

کد خبر: 299779
|
11:32 - 1396/09/19
نسخه چاپی
بازسازی اسلام آباد توسط لرستان با سرعت خوبی انجام می‌شود/اجازه ساخت منازل توسط دولت را نمی‌دهیم
اسلام آبادخبر: نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی از انتخاب لرستان به عنوان معین اسلام‌آبادابراز خرسندی کرد و گفت:مرحله اسکان موقت زلزله‌زدگان توسط امدادگران لرستانی در حال انجام است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد، بیان کرد:در هر شهرستان استان کرمانشاه یک استان معین برای بازسازی وجود دارد که معین اسلام‌آباد غرب لرستان است. 

وی به ارزیابی‌های صورت گرفته در مورد میزان خسارت وارد شده به واحدهای مسکونی اسلام‌آباد اشاره و عنوان کرد:ما به ارزیابی‌های صورت گرفته اعتراض داریم چون معتقدیم ارزیابی‌ها صوری انجام گرفته است. 

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:بعضی از خانه‌ها تخریب شده و یا آسیب دیده‌اند و لذا زمانی که مهندسین مربوطه تضمین امنیتی به شهروندان ما ندهند اجازه نخواهیم داد مردم به زیر این خانه‌ها بروند و زندگی کنند. 

وی بیان کرد: ما باید این تضمین را بگیریم که آن دسته از خانه‌هایی که خسارت بیشتری دیده و آسیب جدید دیده‌اند باید کامل تخریب بازسازی شده و مابقی نیز تعمیر شوند. 

فلاحت‌پیشه بیان کرد:هنوز آمار دقیقی از منازلی که می‌شود در آن اسکان پیدا کرد نداریم، که دلیل آن نیز نپذیرفتن ارزیابی‌های صورت گرفته است.

وی ادامه داد:برخی از منازل مسکونی به نظر ما و مهندسین ناظر بومی ومحلی قابلیت سکونت ندارند اما کارشناسان معین که از استان‌های دیگر آمده‌اند آنها را قابل سکونت تشخیص داده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: اجازه ساخت منازل زلزله‌زدگان را به دولت نمی‌دهیم و این امر را به مردم واگذار می‌کنیم چون آنها به کار خودشان بیشتر اطمینان دارند،و لذا بنیاد مسکن فقط باید جنبه نظارتی داشته باشد. 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از حضور پررنگ امدادگران لرستان در ساعات اولیه زلزله اخیر،بیان کرد:لرستان اولین استانی بود که در مرحله امداد در اسلام‌آباد غرب ساکن شد و ما نیز بر این اساس مراحل قدردانی خودمان را کتبا و شفاهی به نمایندگان مجلس این استان اعلام کردیم. 

وی با اظهار خرسندی از اینکه لرستان به عنوان بنیاد مسکن معین اسلام آباد غرب مشخص شده است،خاطرنشان کرد:در مرحله اول کار آوار برداری توسط عوامل استان لرستان در اسلام‌آباد صورت گرفت و در حال حاضر عملیات اسکان موقت در حال انجام است.

وی با اعلام این خبر که قرارگاه خاتم روزانه 300 تا 400کانکس در مناطق زلزله‌زده نصب می‌کند،گفت:هزار و 500 کانکس را نیز خیرین به استان اهدا کردند که با اولویت مناطق سردسیر در حال توزیع و نصب آنها هستیم. 

وی بیان کرد:وضعیت کمک رسانی سپاه به روستاییان زلزله‌زده سرعت خوبی دارد که جا دارد از این اقدامات تقدیر و تشکر داشته باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد