دکتر فلاحت پیشه:

نباید در تسویه با سپرده گذاران موسسات مالی اعتباری نوع تازه ای از کلاهبرداری شکل بگیرد

کد خبر: 299868
|
13:38 - 1396/09/23
نسخه چاپی
نباید در تسویه با سپرده گذاران موسسات مالی اعتباری نوع تازه ای از کلاهبرداری شکل بگیرد
اسلام آبادخبر: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد موسسات مالی در پرداخت پول سپرده گذاران افزود: شاهد نوع تازه ای از کلاهبرداری از سوی این موسسات در تسویه با سپرده گذاران هستیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، حشمت اله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور در صحن مجلس مبنی بر اینکه 98 درصد سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری پول های خود را دریافت کردند، گفت: آمار اعتراضات مردمی که به ما گزارش می شود و همچنین از تماسهای مکرر تلفنی مردم و حجم پیامک های آنها به نمایندگان، خلاف این ادعا را نشان می دهد.

وی تاکید کرد:اگر بنا به گفته رئیس جمهور، واقعا تنها 2 درصد سپرده گذاران باقی ماندند که پول خود را دریافت نکردند، پس چرا دولت زودتر آنها را تعیین تکلیف نمی کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: سپرده گذاران زیادی هستند که هنوز به نمایندگان مراجعه و شکایت می کنند.

فلاحت پیشه با اشاره به نحوه پرداخت پول های سپرده گذاران گفت: نحوه پرداخت این موسسات نیز نادرست  است چرا که نه اصل سود مردم را می دهند و نه اصل پول آنها را. وی افزود: متاسفانه این موسسات در هنگام تسویه، سودهایی که تا کنون به مردم دادند را بعنوان اصل پول آنها حساب کردند و بدتر آنکه حتی با همین شیوه هم کل پول سپرده گذاران پرداخت نشده است و این موسسات بخشی از اصل سپرده مردم را نمی دهند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موسسات مذکور از بانک مرکزی مجوز فعالیت داشتند، افزود: مسئولین بانک مرکزی باید پاسخگو باشند. فلاحت پیشه گفت: نباید در تسویه با سپرده گذاران این موسسات نوع تازه ای از کلاهبرداری شکل گیرد.

حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه در هنگام ارائه لایحه بودجه در صحن مجلس، با اشاره به مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری گفت که 98 درصد پول سپرده گذاران پرداخت شده و تنها 2 درصد سپرده گذاران باقی ماندند.

این ادعا قبلا از سوی سیف رئیس کل بانک مرکزی هم در مجلس بیان شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد