سفر اعضای کمیسیون اصل ۹۰ به کرمانشاه/ ابراز نگرانی مردم از بازسازی مناطق زلزله‌زده

کد خبر: 299871
|
16:52 - 1396/09/23
نسخه چاپی
سفر اعضای کمیسیون اصل ۹۰ به کرمانشاه/ ابراز نگرانی مردم از بازسازی مناطق زلزله‌زده
اسلام آبادخبر: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: اعضای این کمیسیون برای بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به این استان سفر کردند و از نزدیک در جریان پیشرفت کارها و خدمات ارائه شده به مردم قرار گرفتند.

به گزارشاسلام آباد خبر،داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس به منظور بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه به این استان سفر کردند.

وی افزود: اعضای کمیسیون اصل 90 امروز صبح از شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب و سرپل ذهاب و روستاهای آن بازدید داشتند و هم‌اکنون نیز برای بازدید از منطقه ثلاث باباجانی و روستاهای اطراف به این منطقه می‌روند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهارداشت: اعضای این کمیسیون فردا و در ادامه سفر 2 روزه خود به کرمانشاه از گیلان غرب و روستاهای اطراف آن بازدید خواهند داشت و سپس در جلسه ستاد بحران که در سرپل ذهاب برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: این سفر به منظور بازدید از مناطق زلزله زده برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مسئول در خدمات رسانی به زلزله‌زدگان انجام شد و دستگاه‌های خدمات رسان به ویژه ارتش و سپاه در خدمات رسانی به زلزله زدگان عملکرد مناسبی داشتند.

وی افزود: البته اسکان موقت زلزله زدگان هنوز پایان نیافته و کانکس‌ها همچنان در نوبت واگذاری است. 

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهارداشت: هنوز تسهیلات مالی و وام‌های بلاعوض و کم‌بهره به زلزله زدگان داده نشده و مردم در جریان بازدید اعضای کمیسیون تقاضای تسریع در انجام این امور بودند.

محمدی خاطرنشان کرد: از دیگر درخواست‌های مردم در مناطق زلزله زده استمحال بدهی‌های مقروضین به مؤسسات مالی و بانک‌ها بود تا با توجه به شرایط خاصی که بر اثر زلزله برای آنها به وجود آمده فرصت لازم را برای بازپرداخت بدهی‌هایشان داشته باشند.

وی در پایان گفت: در مجموع مردم در ارتباط با بحث اسکان دائم، وضعیت اشتغال و معیشت در آینده ابراز نگرانی کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد